30 fps to wedle producenta najlepsze rozwiązanie dla gry akcji.
Jeszcze nie tak dawno nie było praktycznie dnia bez doniesień na temat Bloodborne. Ostatnio słuch o wspomnianej produkcji nieco jednak zaginął i chyba dlatego twórcy postanowili o niej przypomnieć. Najnowsze informacje są jednak nieco kontrowersyjne.
Masaaki Yamagiwa z obozu From Software stwierdził w ostatnim wywiadzie, iż niemal na 100% przesądzone jest już to, że Bloodborne działać będzie w 30 klatkach na sekundę. Gracze korzystający z PS4 szybko podzielili się na dwa obozu - jednych taka decyzja nie rusza, ale inni są nią wręcz oburzeni.
Co na to producent? Masaaki Yamagiwa kontynuując dodał, iż decyzja taka podjęta została w pełni świadomie a gracze nie powinni narzekać. 30 fps to wedle producenta najlepsze rozwiązanie dla gry akcji.
"Nie mamy jeszcze oficjalnego oświadczenia, ale gra prawdopodobnie działać będzie w 30 klatkach na sekundę, ponieważ jest to najlepsze rozwiązanie dla gry akcji. Od początku nie celowaliśmy w 60 fps ponieważ nie jest to FPS, to gra akcji."
Co powiecie na tego typu argument? 30 klatek na sekundę to rzeczywiście najlepszy wybór dla tego typu gry?
Źródło: vg247
Komentarze
59Kabaret się z tymi FPSami zaczyna robić.
"Od początku nie celowaliśmy w 1080p ponieważ nie jest to FPS, to gra akcji!"
Mistrzami w okłamywaniu są japońce z Sony! Już przy PS2 twierdzili że ta konsola to przełom graficzny, a potem się okazało, że jest słabsza od Dreamcasta! Większość gier działało w rozdzielczości 512x512 albo i mniej!
Z PS3 było to samo! 70-80% gier działało w rozdzielczości sub HD czyli poniżej 720p, a i zejście z rozdzielczości nie pomagało, bo gry i tak jeszcze klatkowały!
"We are to assign 1080p/30fps for #Bloodborne considering its game designs, but didn't say it’s the best choice for all action games."
https://twitter.com/giwamasa/status/526925825677877248
O co sie spinacie nie kumam.
Przeciez nikt wam nic nie zabiera
smutny gość
Mam ból dupy jeśli chodzi o to. Rozumiem po 2-3 latach od wydania, że mają problemy....ale już na samym początku?
Do studia nie ma się co czepiać, całe to 30fps to zwyczajnie decyzja - mogli zrobić 60fps kosztem detali, efektów itd. albo zrobić lepszą grafikę z niższym framerate - wybrali to drugie.
:D
"30 fps bo to gra akcji" - najglupszy argument 2014.
Nie mogli sie przyznac ze konsola nie pociagnie wiecejn iz 30fps bo MS/Sony maja swoje wytyczne ktorych developerzy zlamac nie moga bo zaplaca sroga kare. Mogli juz wcale na ten temat sie nie wypowiadac, niz klamac w zywe oczy.
Wszelkie gry akcji, fpsy, wyscigi czy inne dynamiczne gry musza miec 60 fps inaczej odczuwamy brak plynnosci (30fps vs 60fps).
Tak czy owak gierka bez wzgledu na grafe na razie srednio sie zapowiada, taki nudnawy korytarzyk patrzac na alphe.