Zapowiadane już od roku BMW Neue Klasse (Nowa Klasa) wreszcie nie jest już owiane tajemnicą. Dyrektor generalny BMW zdradził kilka szczegółów dotyczących nowej architektury, która skupi się na samochodach segmentu serii 3.
Neue Klasse to zapowiedź elektryfikacji BMW
W trakcie ogłoszenia wyników finansowych BMW, Oliver Zipse - dyrektor generalny BMW zdradził garść nowości dotyczących nadchodzącej elektryfikacji bawarskiego producenta samochodów. Architektura Neue Klasse (Nowa Klasa) zadebiutuje w BMW już wkrótce, bo w 2025 roku.
Połowa obecnej dekady ma być kluczowa dla BMW, które chce zdecydowanie zwiększyć swój udział na rynku samochodów elektrycznych, a jednocześnie zwiększyć sprzedaż modeli „na prąd”.
Rzecznik BMW informuje, że firma będzie rozwijać Neue Klasse o kolejne modele w pełni elektryczne - od najmniejszych do największych segmentów.
Nowa platforma Neue Klasse, jak informuje Zipse, zadebiutuje w samochodach mieszczących się w segmencie serii 3. Dyrektor generalny nie zdradził jednak, czy pierwszy elektryk zbudowany na dedykowanej platformie podłogowej będzie sedanem, czy może firma zdecyduje się na większy model porównywalny wielkością z X3.
Neue Klasse dla BMW to przede wszystkim dedykowana platforma dla elektryków, ale też większa moc i zupełnie nowe ogniwa.
Wbrew wcześniejszym przypuszczeniom - Neue Klasse skupi się wyłącznie na samochodach elektrycznych, a nie jak zapowiadano wcześniej - spalinowych (łącznie z hybrydami). Dla klientów BMW to wyraźny znak, że niemiecki producent poważnie podchodzi do elektryfikacji swojego portfolio i w samochodach „na prąd” widzi jedyną drogę rozwoju. Dodatkowo możemy się spodziewać, że fani najlepszych pod względem osiągów BMW - serii M - będą musieli zaprzyjaźnić się z elektrykami, bo i tę serię dotknie elektryfikacja.
Jakie jest Wasze zdanie dotyczące elektryfikacji BMW? Producent będzie konkurencyjny z najpopularniejszą obecnie Teslą? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: BMW Blog
Komentarze
34Nic dziwnego że najlepiej sprzedającym się elektrykiem na niemieckim rynku jest amerykańska tesla
To jest porażka niemieckiej motoryzacji
https://niemencrystal.com/kategoria-produktu/misy-i-wazony/
O wiele lepszym rozwiązaniem są wkłady wodorowe - pomysł Toyoty ! To jest przyszłość.