Microsoft tłumaczy brak produkcji Rockstar w programie wstecznej kompatybilności
Red Dead Redemption i kilka innych hitów Rockstar, które wydano na Xbox 360, niekoniecznie musi pojawić się na Xbox One.
Od kilku dni właściciele konsoli Xbox One cieszyć mogą się programem wstecznej kompatybilności. Mimo tego, niektórzy nie są do końca zadowoleni.
Początkowo pojawiły się informacje, iż na nowej konsoli można będzie zagrać w każdą grę z Xbox 360. Później nieco to jednak zweryfikowano i ostatecznie na starcie programu udostępniono nieco ponad 100 tytułów. Najwięksi nieobecni to chyba produkcje studia Rockstar. Dlaczego tak się stało?
Pytany o to przez graczy Microsoft wyjaśnia, iż dodanie danej gry do programu wstecznej kompatybilności zależy nie tylko od niego, ale także od wydawców. Umowy licencyjne są często skomplikowane, a ich zlekceważenie jest naturalnie niemożliwe.
„Po przełomie technologicznym, który dostał nam szansę wstecznej kompatybilności, następnym krokiem było dowiedzieć się, jak rozwiązać kwestię licencji oryginalnie wydanych na Xbox 360. Jak można sobie wyobrazić, wydawcy mieli bardzo konkretne regulacje w zakresie oferowanych treści. Na przykład Madden to wiele licencji z zawodnikami, NFL, sponsorami i tak dalej, a na konsoli Xbox 360 wylądowało przecież ponad 1000 gier.”
Wygląda zatem na to, że Red Dead Redemption i kilka innych hitów Rockstar, które wydano na Xbox 360, niekoniecznie musi pojawić się na Xbox One. A nawet jeśli, to z pewnością nie za szybko.
Źródło: vg247
Komentarze
19LOL.