Sprawny komputer i aktualne oprogramowanie to klucz do szczęścia pracownika
Współczesny pracownik do zadowolenia potrzebuje też sprawnego sprzętu i stałego wsparcia 24/7.
Problemy z komputerem i oprogramowaniem potrafią pozbawić motywacji nawet najbardziej solidnego pracownika. Według badań to nie tylko utrudnia realizowanie zadań, ale także negatywnie wpływa na sprawy zawodowe oraz prywatne.
Specjaliści od HR badający dla Microsoftu produktywność pracowników wymieniają kilka udogodnień, które poprawiają produktywność pracowników. Wbrew pozorom nie chodzi tylko o tradycyjne świadczenia pozapłacowe, takie jak prywatna opieka medyczna i pakiet na siłownie.
Potrzebny sprawny sprzęt
Najczęściej wymienia się zmniejszenie liczby problemów ze sprzętem komputerowym (33 proc), dostęp do najnowszego oprogramowania (26 proc. badanych) oraz możliwość pracy z dowolnego miejsca (26 proc). Niezależnie od tego co pracownik otrzymuje poza wypłatą, najbardziej zależy mu na własnym czasie. A do tego potrzebne jest natychmiastowe rozwiązanie problemów ze sprzętem, na którym się pracuje.
- Dzięki termu pracownicy mogą sprawnie wykonywać powierzone zadania, a tym samym zyskać dodatkowy czas dla bliskich czy rozwijanie swoich pasji – mówi Magdalena Dolak, HR Manager ITC S.A.
Kiedy zaczyna się czas prywatny
W miarę rozwoju technologii i popularyzowania się zdalnej pracy granica między czasem wolnym a pracą rozmywa się. To już nie sztywno uporządkowane 8 godzin. Według ubiegłorocznej Diagnozy społecznej, już 46% z nas używa w domu komputera i internetu do pracy. Dodatkowo, z powodu nowych metod komunikacji, pracownik dostępny jest praktycznie cały czas.
- W konsekwencji osoby te poświęcają więcej czasu na pracę zawodową niż ci pracownicy, którzy są mniej dyspozycyjni. W zamian coraz większą uwagę przykładają do dodatków oferowanych przez firmy, komfortu pracy oraz jakości stosunków międzyludzkich - wyjaśnia dr Dominik Batorski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego.
Zdalny specjalista 24/7
Technologia, która ma za zadanie ułatwiać nam życie, często niepotrzebnie je komplikuje i prowadzi do irytacji w przypadku napotkania problemów. Chcąc tego uniknąć warto zainteresować się systemem umożliwiającym zdalne rozwiązywanie problemów ze sprzętem. Jednym z polskich rozwiązań jest iMe, czyli dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu specjalista od sprzętu i oprogramowania (potocznie nazywany "informatykiem"), który przez zdalny pulpit może rozwiązać część problemów i dokonać odpowiednich konfiguracji.
Co ciekawe, zakres usług zdalnych specjalistów od sprzętu i oprogramowania, nie ogranicza się do pomocy przy komputerze. Prześcigając się w pomysłach firmy oferują także pomoc w konfigurowaniu domowych sprzetów RTV, zakładaniu kont w serwisach, umawianie wizyt u lekarza, rezerwowanie hoteli, kupowanie biletów a nawet robienie zakupów. Wszystko, żeby pracownik miał czas dla siebie.
Źródło: IME
Komentarze
11