• benchmark.pl
  • Foto
  • Podwodne zdjęcie polujących głuptaków - fotografia, którą Canon uznał za ikoniczną
Foto

Podwodne zdjęcie polujących głuptaków - fotografia, którą Canon uznał za ikoniczną

przeczytasz w 3 min.

Poznaliśmy zwycięzcę i finalistów europejskiego konkursu Canona na ikoniczną fotografię. Wygrał Brytyjczyk Matt Doggett

Canon ikoniczna fotografia
„Kiedy głuptaki wchodzą pod wodę kształt ich oczu natychmiast się zmienia, co pozwala im dojrzeć rybę, o którą walczą”

We wrześniu Canon zapowiedział konkurs na ikoniczną fotografię, czyli zdjęcie z wyjątkową historią, która zapisze się w naszej pamięci. Czas konkursu minął i pora na ogłoszenie rezultatów. Wśród nagrodzonych finalistów znalazł jest także reprezentant naszego kraju - Oskar Żak. Główną nagrodę, za zdjęcie polujących pod wodą głuptaków otrzymał Brytyjczyk Matt Doggett.

Anthony Holland Parkin, główny dyrektor kreatywny z Getty Images, tak podsumował prace jury - „Wyłonienie 10 finalistów spośród 12500 zgłoszeń było dużym wyzwaniem. Jednocześnie wielka różnorodność prac – od krajobrazów, natury przez portrety, aż po reportaż – sprawiła, że był to proces niezwykle przyjemny. Od samego początku było wiadomo, że prace są na bardzo wysokim poziomie. Byliśmy pod wrażeniem kreatywności wielu fotografów, zwłaszcza w połączeniu z techniką fotografowania. Gratulujemy 10 finalistom, których pasja i wizja przemawiały najmocniej”.

A tak skomentował ikoniczne zdjęcie, które widnieje na wstępie tego newsa, Brent Stirton z jury - „“To wykonane pod wodą zdjęcie dokumentuje chaotyczną sytuację, a w takich warunkach naprawdę trudno jest zrobić dobre zdjęcie. Dodatkowym wyzwaniem jest utrzymanie ostrości. W tym przypadku fotograf poradził sobie z tymi problemami, uzyskując dynamiczną fotografię”.

Galerię zgłoszonych zdjęć możecie obejrzeć na stronie Canon. A poniżej przegląd wszystkich zakwalifikowanych do finału fotografii z uzasadnieniem wyboru.


Tytuł: „Transition”
Autor: Stephane Droal, Francja

Opis: Jednolite kolory reprezentują przejście między latem a zimą. Kolory jesieni rozjaśniają nasze spojrzenie.
Komentarz jury: „Wspaniale miękkie, stonowane światło, odrobina mgły i ograniczenie barw intryguje i tworzy zupełnie nową wizję fotografii krajobrazowej. Fotografia świetnie obrazuje przejście, zmianę pór roku w Europie. Efekty uzyskane przy obróbce nie dominują, nie przysłaniają sensu sfotografowanej sceny. Technicznie - bardzo dobrze skomponowany kadr” - Toby Smith.
 


Tytuł: „Przygotowani na zmiany”
Autor: Oskar Żak, Polska

Opis: Sesja zrobiona przez ojca 7 dni po narodzinach dziecka. Znaliśmy dokładną godzinę i datę zmiany… wagę również.
Komentarz jury: „Odmienne od pozostałych zdjęć finalistów. Uwielbiam tę kompozycję, plan i przekaz. Świetnie wykonane” - Anthony Holland Parkin.
 


Tytuł: „Ivory Burning”

Autor: Tobias Corts, Niemcy
Opis: Kenia płonie przez swoje zasoby kości słoniowej. Przestańcie kłusować i zabijać słonie - przez was ten gatunek zniknie całkowicie za 10 lat.
Komentarz jury: „Fotoreportaż dotyczy kryzysowego problemu. Ostre kadrowanie potęguje wrażenie niepokoju, zagrożenia” - Anthony Holland Parkin.

 


Tytuł: „Provovaction au changement”
Autor: Emmanuel Brossier, France
Opis: Czasem zmiany mogą być wywołane. Nie ma zmian bez potrzeby rozwoju. Fotografia potrafi uchwycić takie historyczne momenty.
Komentarz jury: „Mocna kompozycja odzwierciedla walkę i być może przygnębienie jednostki wobec autorytarnej władzy systemu” - Toby Smith.

 


Tytuł: „The Great Encounter”

Autor: Tobias Friedrich, Niemcy
Opis: U wybrzeży Omanu i Jemenu żyje około 80 humbaków, które nie opuszczają tego miejsca wraz z pozostałymi przedstawicielami gatunku. Specjaliści twierdzą, że zwierzęta stanowią odrębny gatunek.
Komentarz jury: „Sylwetka wielorybów powraca jak echo i płynie wraz z krajobrazem powyżej. Efektowne ujęcie - Toby Smith.

 


Tytuł: „Schroffe Kanten ganz weich”
Autor: Christian Kraus, Niemcy
Opis: Fotografia pokazuje, jak odpowiednie światło może zmienić najbardziej surowe obiekty w coś pięknego.

Komentarz jury: „Z pozoru klasyczna fotografia krajobrazowa, jednak doskonale wykonana, w odpowiednim momencie. Znakomicie dobrana pora dnia” - Brent Stirton.
 


Tytuł: „Lake Agnes”

Autor: Erik De Boer, Holandia
Opis: Nadejście wiosny oznacza topniejący śnieg, który zmienia się w niebieską, odbijającą promienie wodę.
Komentarz jury: „Piękna panorama. Uwielbiam krajobrazy, które pochłaniają moją uwagę i sprawiają, że marzę aby znaleźć się dokładnie w tym miejscu” - Toby Smith.
 


Tytuł: „Pushed aside”

Autor: Rupert Hitchcox, Wielka Brytania
Opis: Uczestnik protestu przeciwko szczytowi G8 w Londynie odpychany specjalną tarczą przez oficera policji.
Komentarz jury: „Świetne wykorzystanie głębi ostrości, kompozycja i układ kadru oddają potęgę fotografii” - Anthony Holland Parkin.
 


Tytuł: „Deafening silence”
Autor: Aleksandr Dymov, Rosja
Opis: Skromność – prawdziwe piękno dziewczyny.

Komentarz jury: „Fotografia nieco odbiegająca od pozostałych prac finałowych. Piękny, szczery i intrygujący portret” - Anthony Holland Parkin.

Źródło: Canon

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    -1
    Te ostatnie zdjęcie nie jest czasem klasykiem z National Geographic? Czy może tak uderzające podobieństwo?
    • avatar
      Q'bot
      -2
      To jesienne zdjęcie jest chyba dla żartu wybrane... Nic w nim nie ma... dosłownie nic ;|
      • avatar
        DrathVader
        0
        Są gdzieś te zdjęcia w wysokiej rozdzielczości? Widzę kilka potencjalnych tapet.
        • avatar
          Dooku
          0
          Mnie ciekawi co zawiniły te stworzenia polakowi który tak przetłumaczył ich nazwę. Chociaż po angielsku też nazywają się ciekawie.

          Witaj!

          Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
          Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

          Połącz konto już teraz.

          Zaloguj przez 1Login