Procesory

Największa chińska kawiarnia dla graczy ma problemy. Winne procesory Intel

przeczytasz w 1 min.

Największa chińska kawiarnia dla graczy, Dongyu E-Sports, wpadła w poważne kłopoty. Powodem miały być masowe usterki procesorów Intel Core i9-14900K, które zaczęły wykazywać problemy ze stabilnością.

Problemy ze stabilnością procesorów Intel Core 13. i 14. generacji to gorący temat w branżowych mediach. Usterka miała prowadzić do degradacji układów, co objawiało się problemami z niestabilnością komputera. 

Jak się okazuje, problemy te dotykają nie tylko zwykłych konsumentów, ale też dużo większych firm, gdzie sprzęt wpływa na zyski. Redakcja MyDrivers opublikowała artykuł poświęcony największej chińskiej kawiarni dla graczy, Dongyu E-Sports, w którym właściciele opisują swoje doświadczenia z awariami procesorów.

Problemy z procesorami Intel 

Kawiarnia Dongyu E-Sports to ekskluzywny obiekt zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających graczach. Firma dysponuje sześcioma lokalizacjami w Chinach, w których znajduje się łącznie 689 komputerów. Topowe konfiguracje wyposażono w procesory Intel Core i9-14900K, karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 4090D oraz monitory o odświeżaniu 540 Hz.

Kawiarnia Dongyu E-Sports

Kawiarnia zaczęła napotykać na problemy już w 2023 r, co objawiało się częstym występowaniem ekranów BSOD (Blue Screen of Death). Obsługa zaproponowała niezadowolonym klientom darmowe napoje i dodatkowy czas na granie, ale usterki komputerów przyczyniły się do mniejszego zainteresowania obiektami. 

Właściciele skontaktowali się z działem wsparcia technicznego, który zbadał występujące problemy. Podczas dochodzenia na jaw wyszły różne problemy, takie jak niewłaściwe zasilanie czy odprowadzanie ciepła z procesorów. Pracownicy Intela znaleźli odpowiednie ustawienia, które miały zmniejszyć częstotliwość występowania awarii. 

Problem został całkowicie zażegnany przy okazji majowych aktualizacji BIOS-ów, które wprowadzały możliwość wyboru domyślnych ustawień procesora. Xie Liuqiu, właściciel sieci Dongyu E-sports chwali wsparcie producenta oraz wsparcie gwarancyjne. Warto jednak wspomnieć, że ostateczna poprawka z mikrokodem 0x129 została wydana dopiero w sierpniu i ma ona zapobiegać usterkom sprawnych procesorów (uszkodzone egzemplarze nadają się do wymiany).

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Marek1981
    4
    Jeżeli to jest prawdziwe to znaczy iż Intel w momencie zwalania winy na producentów płyt głównych miał pełną świadomość problemu po ich stronie.
    • avatar
      GejzerJara
      4
      Pytanie, czy Intel z łaski swojej wypuści program testujący, który będzie w stanie określić czy mój CPU jest już walnięty i zdegradowany, czy jeszcze dobry? Oraz czy na podstawie tego testu, plus paragon lub faktura będzie wymieniał procesory, czy zrobi jakieś bariery nie do przejścia dla zwykłego szaraka?

      Mi żyłowanie zegarka w CPU i chwalenie się wydajnością jednego rdzenia od samego początku kłuło w oczy, co komentowałem i byłem ochoczo minusowany. Ale nie przetłumaczysz, dopóki się nie przejedziesz. Ja na szczęście od dawna nie kupuję nowości z pierwszych stron gazet, niezależnie od producenta. Ale jeśli chodzi o Intela, to od dawna kupuję używki, bo są po prostu tanie. Tam gdzie potrzebuję czegoś nowego, to tylko AMD, ale wybór pod potrzeby. Już od dawna nie kupuję konfiguracji na max, bo one bardzo szybko się moralnie starzeją, więc nie warto. To co teraz jest w określonej cenie, za pół roku czy za rok jest tańsze o 30% lub więcej, bo wychodzi coś kolejnego, nowego. Więc nie ma się o co zabijać.
      • avatar
        FunkyKoval
        2
        INTEL robi to co potrafi najlepiej ... uruchamia swoich "czarodziejów" od marketingu i wmawia ludziom, że to ich wina, że te g.... wadliwe wyroby się psują.
        Przecież INTEL od czasu gdy AMD wypusćił RYZEN-y nie robi nic innego, tylko mysłi jakby tutaj marketingowo być lepszym, czyli od zcasu do czasu opłaca jakieś redakcje i YouTuber-ów, żeby zrobiły testy i koniecznie wykazały że najnowszy CPU INTEL-a znowu jest "królem wydajności" i aby nie wyjść na lamera, trzeba go koniecznie kupić ... nie masz INTEL-a nie jesteś w establishmencie.
        Nie żal mi nawet tych "specjalistów" co to wszystko wiedzą o technoloigii i nadal daja się strzyc INTEL-owi jak te barany, zasłużyli na te problemy.
        Druga sprawa - wiara w to, że jakieś aktualizacje BIOS-ów naprawiają problem tylko potwierdza głupotę tych, co w to wierzą.
        Jak aktualizacje mogą naprawić coś, co jest fizycznie zepsute (źle zaprojektowane) ?
        Przecież te aktualizacje tylko parametry zmieniają (zasilanie, zegary itp.), tracicie to, za co właśnie zpłacicilisćie więcej kasy, wasz 14-tej gen. CPU staje się CPU 13 lub 12 generacji.
        Temperatury i degradacje CPU INTEL-a swiadczą o tym, że stosują jakieś przestarzałe technologie i architelktury lub ktoś nie potarfi tam projektować a ich marketing ma właśnie przekonać klientów, żeby kupili CPU INTEL-a. Stad te głupie testy w których w ekstremalnych temperaturach i poborach prądu INTEL jest 3% szybszy od konkurencji ... na chwilę.
        • avatar
          geniusz
          0
          Bzdury piszecie! Jak aktualizacja biosu ma tu pomóc? Tez zostałam ofiarą i9-13900k i zadna aktualizacja biosu nie pomogła a z każdą kolejną jest gorzej! Ponadto dział obslugi klienta Intela odmawia od wielu miesięcy przyjęcia mojego procka na wymianę, testy czy nawet zwrot kosztów!!! Robi wszystko aby cię zbyć głupimi wymówkami a ciebie szlak trafia.

          Witaj!

          Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
          Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

          Połącz konto już teraz.

          Zaloguj przez 1Login