Chrome zmienia logo w tak rewolucyjny sposób, że... prawie nie widać różnicy
Chrome zmienia swoje logo pierwszy raz od 2014 roku. Dużych różnic nie znajdziesz, acz jak podkreśla Elvin Hu, projektant Google Chrome, są one znaczące. Na Twitterze podzielił się swoimi przemyśleniami.
Od 2008 roku logo Chrome stopniowo staje się coraz prostsze. Zaczęło się od błyszczącego, trójwymiarowego emblematu, przechodząc następnie w dwuwymiarowość. Co się zmieniło teraz?
Kolory pozostały te same, mimo że trochę rozjaśnione, usunięto cienie oraz poprawiono proporcje: powiększono wnętrze i zmniejszono przy tym białą obramówkę. Wszystko po to, żeby uproszczone logo wyglądało na nowocześniejsze. Elvin w swoim wpisie informuje również o pewnej ciekawostce:
Ciekawostka: stwierdziliśmy również, że umieszczenie obok siebie pewnych odcieni zieleni i czerwieni powodowało nieprzyjemne wibracje kolorów, więc wprowadziliśmy bardzo subtelny gradient do głównej ikony, aby to złagodzić, czyniąc ikonę bardziej dostępną.
Logo Chrome nie będzie wyglądać tak samo w każdym systemie
W systemie ChromeOS logo będzie bardziej kolorowe, aby uzupełnić inne ikony systemowe. W systemie macOS natomiast otrzyma mały cień, dający efekt „wyskakiwania” z paska zadań. Wersja dla Windows 10 i 11 z kolei ma mieć bardziej "dramatyczny" gradient, dzięki czemu dopasuje się do stylu innych ikon systemu.
Nowa wersja logo widoczna jest już w Chrome Canary (wersja Chrome dla programistów), a w ciągu najlbliższych miesięcy będzie ona udostępniania już wszystkim innym.
Jak wam się podoba nowe logo? Uważacie, że ta zmiana jest potrzebna?
Źródło: theverge.com, twitter
Komentarze
6