Gry

Transport w Cities: Skylines 2. Projekt zgodny ze sztuką

przeczytasz w 2 min.

Cities: Skylines 2 to zbliżająca się wielkimi krokami kontynuacja jednego z najlepszych symulatorów budowy miasta na rynku. Wiele spośród przygotowywanych nowości dotyczy transportu.

Plany zakładają, że Cities: Skylines 2 będzie bardzo realistycznym symulatorem. W związku z tym sporych modyfikacji wymagał system transportu. Co konkretnie się zmieni?

Cities: Skylines 2 pokaże nowe podejście do transportu

Transport w Cities: Skylines 2 działa nieco inaczej niż w części pierwszej. Tam kolejne środki transportu odblokowywane były dopiero po osiągnięciu konkretnej populacji (przykładowo potrzeba było 650 mieszkańców, by uruchomić autobusy i jeszcze więcej, by myśleć o pociągach). Tymczasem współczesne miasta od samego początku powinno się projektować wokół systemów transportu publicznego. W „Dwójce” tak właśnie będzie. 

Niestety szczegółów jeszcze nie znamy. Wiemy tylko tyle, że w celu rozwijania sieci transportu zbiorowego będzie konieczne zdobywanie punktów rozwoju, ale nie wyjaśniono, jak będą one zdobywane. W każdym razie dostęp do kolejnych środków będziemy mogli uzyskać wtedy, gdy będziemy chcieli, a nie gdy urodzi się mieszkaniec o takim lub innym numerze porządkowym. Poniżej możesz zobaczyć materiał wideo, w którym omówiono to szerzej:

W Cities: Skylines 2 będziemy mogli tworzyć rozbudowane sieci transportu publicznego, wykorzystując wiele różnych środków. Wśród najważniejszych znajdują się autobusy, tramwaje, pociągi, metro, statki czy też samoloty. Każdy z nich ma swoje plusy i minusy, a zadbanie o odpowiednią równowagę może przynieść wymierne korzyści. Ważne będzie też wyznaczanie optymalnych tras, tworzenie węzłów komunikacyjnych oraz organizowanie ruchu. 

Cities: Skylines 2 transport screen

Garść nowości w Cities: Skylines 2

Już wcześniej ekipa Colossal Order zapowiadała, że w Cities: Skylines 2 pojawi się także ulepszony cykl dnia i nocy, możliwość budowania rond, udoskonalone tworzenie dróg, ruch drogowy zarządzany przez zaawansowaną sztuczną inteligencję, elastyczne opcje podziału miasta na strefy, rozbudowane funkcje związane z zarządzaniem energią oraz dużo, dużo więcej. Efektem ma być wielowarstwowy, a przy tym elastyczny i przyjazny graczom symulator. 

Choć plany są ambitne, premiery gry Cities: Skylines 2 doczekać mamy się już 24 października. Platformami docelowymi są konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S, jak również komputery osobiste. Już w dniu rynkowego debiutu tytuł ten zasili także katalog usługi Game Pass.

Źródło: Colossal Order, Paradox Interactive

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login