Ami One to prezentacja tego, jak Citroen widzi miejski transport przyszłości. To autko jest mniejsze nawet od Smarta, a przy tym ma być wygodne i niedrogie.
Ami One to dwumiejscowy, elektryczny samochód miejski Citroena dla osób, których marzeniem jest nie tyle auto, co osobisty środek transportu.
Ami One jest mniejszy nawet od Smarta, ale…
Citroen Ami One waży 425 kilogramów i ma zaledwie dwa i pół metra długości, co oznacza, że jest o jakieś 20 centymetrów krótszy od popularnego miejskiego malucha – Smart ForTwo. Dzięki temu jazda po mieście i parkowanie ma być jeszcze łatwiejsze, a mimo to samochodzik pozwalać ma dwóm osobom na komfortową jazdę.
Ami One sprawdzi się jednak wyłącznie w mieście, jako że jego maksymalna prędkość wynosi zaledwie 45 km/h, a maksymalny zasięg od ładowania do ładowania to niespełna 100 kilometrów.
Coś na setną rocznicę Citroena
Ami One to samochód przygotowany na setną rocznicę firmy Citroen, która obchodzona jest w tym roku. Ma podkreślać priorytety producenta – innowacyjność, nieszablonowość i ekonomiczność. Jeśli chodzi o tę ostatnią, to warto wspomnieć choćby o minimalizacji liczby różnych części (dla przykładu przód i tył autka zbudowany jest praktycznie z tych samych elementów, podobnie lewe i prawe to te same drzwi).
Poniżej widzicie zaś jak prezentuje się wnętrze. Choć kierownica i ogólnie rzecz biorąc panel sterowania wygląda nowocześnie, wypada podkreślić, że boczne okna, szyberdach, jak i lusterka są sterowane manualnie.
Istotne jest również to, że częścią Ami One jest smartfon kierowcy. To on „zasila” ekran informacyjny czy też pracuje jako radio. – „Aby wnętrze stało się niedrogie, trzeba było uniknąć nadmiaru technologii. Wszystko więc opiera się na założeniu, że zamiast wielu monitorów mamy jeden ekran smartfona” – powiedział Jean-Arthur Madeleine, który w Citroenie zajmuje się projektowaniem wnętrz.
Auto dla (nowej generacji) młodych
Producent twierdzi, że takie samochodziki mogą zrewolucjonizować miejski transport. Sugeruje, by nie posiadać takich aut, lecz wypożyczać je – na minuty, dni czy nawet miesiące.
Ami One jest odpowiedzią na potrzeby młodych osób, z którymi przedstawiciele Citroena rozmawiali od dłuższego czasu. Dzięki temu zmniejszono gabaryty, wyeliminowano klapę bagażnika, uproszczono obsługę i czyszczenie…
„Obecnie młodzi ludzie nie są jako tako zainteresowani samochodami, ale mobilność, szczególnie w mieście, jest czymś, na czym im zależy. To właśnie wizja stojąca za Ami One” – dodał Madeleine. A was przekonują takie koncepcje?
Źródło: DriveTribe, New Atlas, Car Magazine. Foto/ilustracje: Citroen
Komentarze
8Cena 55 000zl
Zasięg 200km
Prędkość 90kmh
2 osobowy z małym bagażnikiem
Więc po co komuś takie badziewie od Citroena ? Te 100km to malutko nawet jak na miasto, a Microline dojedzie nawet spoza głównego miasta do centrum i do domu gdzie go naładujemy. No i prędkość, w mieście są też ograniczenia powyżej 50kmh, tu znowu będziemy zawalidrogi a Microline śmignie.....