• benchmark.pl
  • Gry
  • Colin McRae: DiRT 2 (PC) - poznaliśmy datę premiery. Nowy zwiastun z DX11
Gry

Colin McRae: DiRT 2 (PC) - poznaliśmy datę premiery. Nowy zwiastun z DX11

przeczytasz w 1 min.

Przy okazji wczorajszej premiery Windows 7 firma Codemasters ujawniła, iż pecetowa odsłona drugiej części doskonałej gry wyścigowej – Colin McRae: DiRT 2 zadebiutuje na europejskim rynku już 3 grudnia (1 grudnia pojawi się w Ameryce Północnej, a 4 grudnia na terytorium Wielkiej Brytanii). Dla przypomnienia - edycja pecetowa tejże produkcji, jako jedna z niewielu gier w tym roku, korzystać będzie z możliwości DirectX 11.

„Gdy nadarzyła się okazja rozpoczęcia strategicznej współpracy z Microsoftem w celu implementacji najważniejszych technologii DirectX 11 do silnika EGO i wyznaczenia nowych standardów w grach wyścigowych dla komputerów domowych nie można było jej się oprzeć.” – powiedział Bryan Marshall, jeden z szefów działu technicznego Codemasters. „Dzięki niezwykłym funkcjom DirectX 11 takim jak tesselacja sprzętowa, multi-threading czy Shader Model 5.0 gracze otrzymają jedną z najbardziej realistycznych wyścigowych gier off-roadowych.”

Firma Codemasters udostępniła również specjalny zwiastun filmowy prezentujący zastosowane w grze efekty wizualne bazujące na DirectX 11. Możecie go zobaczyć poniżej.

Źródło: informacja prasowa Codemasters

Komentarze

45
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    0
    A tak sobie ładnie zarezerwowałem newsa :D Ale zrobiłeś to lepiej niż bym to zrobił ja i tak :P
    • avatar
      spock2
      0
      To grudzień dla ATI, ja sam czekam z zakupem 5870 na wyjście chociaż jednej gry pod dx11 :)
      • avatar
        Darodaredevil
        0
        Grałem przez 30minut na Xboxie360 w Dirta2 i muszę wam powiedzieć że.. TA GRA WYMIATA!! :)) pierwsza część mi się nie podobała ale dwójka jest świetna :)
        • avatar
          Dzban
          0
          Ale czad. Przy zakupie 5870 czy 5850 dostanę kupon na tą grę wiec spoko.
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Wolę poczekać na GT300 niż napalać się odrazu na 5870
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Hmmm... a więc w przypadku Colina 2 DX11 daje:
              -ładniejszą flagę - wątpię żeby zauważył to ktoś kto ni spojrzy i nie zwróci na to specjalnej uwagi - w każdym razie - bez wiekszego znaczenia w trakcie wyścigu/rajdu
              -ładniejszą publiczność - jak wyżej
              -lepsze efekty wody - widoczne ZA samochodem, więc również nie zobaczę różnicy w czasie rajdu.
              -bardziej efektowne oświetlenie i post-processing (post processing sporo osób starało się wyłączyć we wcześniejszych grach CM jak np. GRID)

              Ech - tak wiem, czepiam sie, bo generalnie to bardzo dobrze, że producenci starają się jak najszybciej implementować dostepne technologie. I również liczę, że DX11 nie podzieli losu DX10 i wkrótce większość, jeśli nie wszystkie nowo powstające gry będą sie starały wykorzystać nowe możliwości.

              Chcę tylko powiedzieć, że filmik bardzo średnio przekonuje do DX11 - nie mówię tu o samej grze - mam demko na X360 i jest bardzo fajna.
              Chodzi tylko o sam fakt przekonania czy nakłonienia do zmiany karty na zgodną z DX11 - jeśli ktoś nie planował takiej zmiany teraz, to nowy Colin raczej nie będzie czynnikiem przyspieszającym taką decyzje...
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Fajnie szkoda tylko, że te auta pod koniec trailera, jadące po kurzu i przez wode, świecą się jak psu jajca :P
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Dla mnie jazda po wodzie jest mało realistyczna.Rozpływa się jakby palcem po niej pociągnął.Brak efektu uderzenia w wodę i rozprysku na boki.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Bez rewelacji, spodziewałem sie czegoś więcej. Co mnie smieszy w tym demie dx11:
                    - tesselacja flagi - kto będzie na to zwracał uwagę
                    - tesselacja ubrań - ludziki i tak wyglądają sztucznie
                    - woda - nie zachowuje się jak woda
                    Może grywalność będzie stać na wysokim poziomie - pozyjemy zobaczymy.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      Oby do grudnia :D a kiery jak nie miałem tak dalej nie mam :(((
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Wieś jak cholera nie przesadzajcie na ixie gram i aż miło popatrzeć na fizykę rozpadających się styropianowych murków zajebiaszczo wyglądają na kompie będzie to samo i myślę że 1 no 3 procent ludzi zauważy różnicę / powie że ją widzi mimo iż nawet nie wiedzą o co chodzi. Kiedy skończy się pogoń za grafiką to wtedy zaczną wychodzić przyzwoite gry - wide forza 3 grafika ok ale przyjemność z kopania du*y kumplom bezcenna tak jak w forzie 2
                        • avatar
                          wormadam
                          0
                          Pewnie detale tłumu zmulą Nasze kompy ;) oddzielna karta do tego będzie wymagana hihi
                          • avatar
                            wolfikx
                            0
                            Wcale mnie to nie powaliło a szczególnie do bani wygląda woda.
                            Przecież w tej scenie to samochód powinien ją rozbryzgiwać na lewo i prawo a wygląda tak jakby wjechał w strasznie gęsty kisiel :/
                            • avatar
                              lwses
                              0
                              limes_inferior,powerzx dokladnie,czysty marketing zachecający do zmian kart graficznych,może i są zmiany ale nie aż na tyle by powalały na kolana,w zupełnosci wystarczy dx10,bo dla dx11 nie warto zmieniac grafy chyba ze ktos kupuje od podstaw
                              • avatar
                                jonny2003
                                0
                                Mam tą grę na X360 już od jakiegoś czasu i do tej pory nie mogę się nacieszyć grafą. To wg mnie najładniejsze samochody jakie kiedykolwiek powstały na cokolwiek( w Forzie 3 może są bardziej szczegółowe modele aut ale wszystko inne lepsze w Colinie) i zarazem jedna z najładniejszych gier na X360.
                                Ale wygląda praktycznie tak samo jak na filmiku z DX 11.
                                No te chorągiewki gorsze ale to mało istotny detal. Publika też raczej nigdy nie jest na pierwszym planie i nie zwraca się na nią uwagi więc nawet nie wiem dokładnie na ile gorzej wygląda. Refleksy na wodzie pomimo tego, że chwalą się że w filmiku są na DX 11 też na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią. To samo światła(jeden z najlepszych lightsourcingów jakie widziałem w życiu ale na konsoli tak samo to wygląda).
                                Może jakby porównać obok siebie obie gry w tych samych momentach to różnica byłaby widoczna, ale nic z tego co zobaczyłem na tym filmiku oprócz tej flagi się nie różni gdy sobie przypominam wersję X360.
                                Mogli chociaż pokazać boski widok z wnętrza kabiny gdy wycieraczki zcierają zachlapaną szybę, też robi wrażenie.
                                • avatar
                                  artp44
                                  0
                                  oponami bez bieżnika robi sobie jaja
                                  • avatar
                                    Konto usunięte
                                    0
                                    Ciekawe ile tego DX11 będzie w tym Colinie.
                                    • avatar
                                      juggler
                                      0
                                      0:37 Gdzie ogromny rozprysk?

                                      Ale wygląda na prawdę kapitalnie.
                                      • avatar
                                        romeczek
                                        0
                                        nie rozumiem jak można nie doceniać postępu graficznego w tej grze. efekty są spektakularne (jak na obecne tempo rozwoju technologicznego, rozwoju kart graficznych).
                                        coś niesamowitego. już nie mogę się doczekać nowego dirta.
                                        • avatar
                                          Konto usunięte
                                          0
                                          ktoś wie jak pobrać z Playstation Network demo DIRTa 2 na ps3?
                                          • avatar
                                            Bandyto3xx
                                            0
                                            Gra wygląda ladnie. Choć jednak nie wygląda to tak jak na poczatku wskazywały na to screeny (rendery) moze to i dobrze.
                                            • avatar
                                              pawluto
                                              0
                                              Jedno zasadnicze pytanie - dlaczego nie było DX10 na XP ?
                                              Bo by nikt nie kupił Visty !
                                              Drugie pytanie - dlaczego nie ma DX11 na XP ?
                                              Bo nikt by win 7 nie kupił !
                                              Ktoś mi powie że DX 11 na XP jest niemożliwy do napisania ?
                                              Przecież tymi efektami zarządza karta grafiki więc jaki problem ?
                                              Pozdro
                                              • avatar
                                                Konto usunięte
                                                0
                                                Jak możecie oceniać możliwości dx11 na przykładzie Dirta2. Ta gra nie została napisana pod dx11, tylko w ostatniej fazie produkcji dodano wsparcie dla niego. Na tytuły które pokażą prawdziwe możliwości nowego directa trzeba będzie jeszcze poczekać ze 2 lata, wtedy wyjdą tytuł pisane z myślą o tej technologii. Pamiętajcie że nowy dx to nie tylko nowe ładne efekty w grach, a przede wszystkim szersze wykorzystanie mocy grafiki i to jest postęp :)
                                                • avatar
                                                  hiszpano
                                                  0
                                                  tak naprawde ostatnim przełomem był dx 9 w porównaniu z dx8 i wczesniejszymi to było niebo a ziemia dx 10 to tylko drobna kosmetyka żeby viscie żyło się lepiej może dx11 przynieśie kolejny skok jakości

                                                  Witaj!

                                                  Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                                                  Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                                                  Połącz konto już teraz.

                                                  Zaloguj przez 1Login