Przy okazji wczorajszej premiery Windows 7 firma Codemasters ujawniła, iż pecetowa odsłona drugiej części doskonałej gry wyścigowej – Colin McRae: DiRT 2 zadebiutuje na europejskim rynku już 3 grudnia (1 grudnia pojawi się w Ameryce Północnej, a 4 grudnia na terytorium Wielkiej Brytanii). Dla przypomnienia - edycja pecetowa tejże produkcji, jako jedna z niewielu gier w tym roku, korzystać będzie z możliwości DirectX 11.
„Gdy nadarzyła się okazja rozpoczęcia strategicznej współpracy z Microsoftem w celu implementacji najważniejszych technologii DirectX 11 do silnika EGO i wyznaczenia nowych standardów w grach wyścigowych dla komputerów domowych nie można było jej się oprzeć.” – powiedział Bryan Marshall, jeden z szefów działu technicznego Codemasters. „Dzięki niezwykłym funkcjom DirectX 11 takim jak tesselacja sprzętowa, multi-threading czy Shader Model 5.0 gracze otrzymają jedną z najbardziej realistycznych wyścigowych gier off-roadowych.”
Firma Codemasters udostępniła również specjalny zwiastun filmowy prezentujący zastosowane w grze efekty wizualne bazujące na DirectX 11. Możecie go zobaczyć poniżej.
Źródło: informacja prasowa Codemasters
Komentarze
45-ładniejszą flagę - wątpię żeby zauważył to ktoś kto ni spojrzy i nie zwróci na to specjalnej uwagi - w każdym razie - bez wiekszego znaczenia w trakcie wyścigu/rajdu
-ładniejszą publiczność - jak wyżej
-lepsze efekty wody - widoczne ZA samochodem, więc również nie zobaczę różnicy w czasie rajdu.
-bardziej efektowne oświetlenie i post-processing (post processing sporo osób starało się wyłączyć we wcześniejszych grach CM jak np. GRID)
Ech - tak wiem, czepiam sie, bo generalnie to bardzo dobrze, że producenci starają się jak najszybciej implementować dostepne technologie. I również liczę, że DX11 nie podzieli losu DX10 i wkrótce większość, jeśli nie wszystkie nowo powstające gry będą sie starały wykorzystać nowe możliwości.
Chcę tylko powiedzieć, że filmik bardzo średnio przekonuje do DX11 - nie mówię tu o samej grze - mam demko na X360 i jest bardzo fajna.
Chodzi tylko o sam fakt przekonania czy nakłonienia do zmiany karty na zgodną z DX11 - jeśli ktoś nie planował takiej zmiany teraz, to nowy Colin raczej nie będzie czynnikiem przyspieszającym taką decyzje...
- tesselacja flagi - kto będzie na to zwracał uwagę
- tesselacja ubrań - ludziki i tak wyglądają sztucznie
- woda - nie zachowuje się jak woda
Może grywalność będzie stać na wysokim poziomie - pozyjemy zobaczymy.
Przecież w tej scenie to samochód powinien ją rozbryzgiwać na lewo i prawo a wygląda tak jakby wjechał w strasznie gęsty kisiel :/
Ale wygląda praktycznie tak samo jak na filmiku z DX 11.
No te chorągiewki gorsze ale to mało istotny detal. Publika też raczej nigdy nie jest na pierwszym planie i nie zwraca się na nią uwagi więc nawet nie wiem dokładnie na ile gorzej wygląda. Refleksy na wodzie pomimo tego, że chwalą się że w filmiku są na DX 11 też na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią. To samo światła(jeden z najlepszych lightsourcingów jakie widziałem w życiu ale na konsoli tak samo to wygląda).
Może jakby porównać obok siebie obie gry w tych samych momentach to różnica byłaby widoczna, ale nic z tego co zobaczyłem na tym filmiku oprócz tej flagi się nie różni gdy sobie przypominam wersję X360.
Mogli chociaż pokazać boski widok z wnętrza kabiny gdy wycieraczki zcierają zachlapaną szybę, też robi wrażenie.
Ale wygląda na prawdę kapitalnie.
coś niesamowitego. już nie mogę się doczekać nowego dirta.
Bo by nikt nie kupił Visty !
Drugie pytanie - dlaczego nie ma DX11 na XP ?
Bo nikt by win 7 nie kupił !
Ktoś mi powie że DX 11 na XP jest niemożliwy do napisania ?
Przecież tymi efektami zarządza karta grafiki więc jaki problem ?
Pozdro