Crysis 3 i CryEngine 3 - szczegóły na prezentacji wideo, niebawem start beta testów
Crytek opowiada o Crysis 3 i silniku CryEngine 3
Niedawno odbyło się spotkanie fanów z pracownikami studia Crytek. Spotkanie miało miejsce w siedzibie firmy we Frankfurcie podczas dnia społeczności. Teraz mamy możliwość zobaczyć zarejestrowane podczas spotkania materiały, a głównym z nich jest szczegółowa prezentacja silnika CryEngine 3, a także licznych ciekawostek związanych bezpośrednio z silnikiem, jak i z nadchodzącą grą Crysis 3 i jej wersją beta.
Ze spotkania został nagrany 25 minutowy materiał wideo, na którym można zobaczyć wiele dotąd nieznanych rozwiązań zawartych w CryEngine 3, co ważne niektóre z nich znajdziemy już w nadchodzącej produkcji studia Crytek. Twórcy odsłonili nieco rąbka tajemnicy o nowej wersji narzędzi deweloperskich CryEngine SDK. Nie mogło zabraknąć opowieści i szczegółowych informacji o zastosowanych w grze efektach, teselacji, światłocieni, uwarunkowaniach pojedynczych cząsteczek, a także informacji o tym jak przygotowana została gra. To nie wszystko, co znajduje się na zamieszonym materialne wideo, głodnym wiedzy o nowym Crysis i silniku CryEngine 3 polecamy poświęcenie niespełna dwóch kwadransów na obejrzenie materiału z prezentacji.
Dla przypomnienia gra Crysis 3 w Polsce trafi na sklepowe i internetowe „półki” już 21 lutego w wersji na konsole Xbox 360, PlayStation 3 oraz komputery PC. Co ważne niecierpliwi już od jutra (29 stycznia) otrzymają możliwość przetestowania gry, bowiem wówczas startują otwarte beta testy gry, w których udział może wziąć niemal każdy posiadacz komputera PC spełniającego minimalne wymagania sprzętowe oraz konsoli PS3 i X360. Otwarte beta testy zakończą się dokładnie 12 lutego. W ramach testu gracze będą mogli przetestować rozgrywkę wieloosobową (multiplayer) na udostępnionych za darmo dwóch mapach, oferujących dwa tryby rozgrywki.
Pojawi się tryb Łowcy (Hunter Mode), w którym dwóch graczy z nanokombinezonami, będzie rywalizowało z maksymalnie 14 osobowym zespołem CELL. Drugim i ostatnim trybem będzie znany już tryb Crash Site, a dokładniej polegający na zdobywaniu punktów przez drużyny za obronę i zajmowanie obszaru wokół kapsuł Cepidów. W obu trybach zmierzymy się na mapach Airport i Museum.
Do rozpoczęcia jutrzejszych beta testów, należy pobrać grę Crysis 3 beta za pomocą klienta cyfrowej dystrybucji gier EA Origin. Do zobaczenia w sieciowych potyczkach.
Źródło: EA, crysis-hq
Komentarze
129Fajnie jest jak sie mowi dookola jakiejs gry i budzi zainteresowanie ale to juz chyba przesada by co 2 dni karmic "nowinkami".
Szkoda by bylo jakby moje przypuszczenia sie potwierdzily
-na początku po ustawieniu wszystkiego na max oprócz AA (x1 tak jak domyślnie ustawiło) było stabilne 40 klatek
-w drugiej rundzie w trybie Hunter było 28-30 klatek
-w ostatniej rundzie spadło do 20
Przemyślenia:
-plenery fajne
-tekstury słabe
-to na 100% wersja bez DX11
Brak DX11 i takie działanie? Optymalizacja póki co koszmar, dramat, kryminał i pornografia :(
Jak ja nie cierpię konsol...
a klucz był wcześniej do zamkniętych chyba w tygodnie wcześniej a od dzisiaj dla wszystkich nie wiem w czym macie problem
W tej wersji Beta GPU obciazony do 50% mimo ze framerate moglby byc wyzszy. Na bank przy wyzszych rozdzielczosciach niz FHD 2GB vram na karcie wymagane, bo przepych gragiczny jest i wszystko w DX11.
Testowalem na maxymalnych dostepnych detalach a i tak grafika wyglada raczej srednio. Tak jakby ustawienie max detali w ogole nie wplywalo na polepszenie jakosci grafy :/
Jak zoptymalizuja to bedzie smigac fajnie
celownik optyczny real time
to mnie rozwaliło jak koleś się podniecił
może tego nie ma w obecnych grach ale to było
jóż w far cry'yu 1.
http://blogs.amd.com/play/2013/01/29/crysis3-best-with-cat-132/
To jak wydadzą jeszcze patche poprawiające wydajność to już w ogóle będzie kosmos.
chcecie grac na full detalach na kompach z przed 3 lat.... zawsze mozna kupic konsole i nie narezkac ze spadki klatek sa albo ze cos muli
ja mam praktycznie stale 55-60 klatek przy 1920x1080 i wszystkim na maxa
i5 2500k na 4.6 ramu 8gb 1866mhz i gtx670 lekko podkrecony i smiga jak ta lala
jak chcecie grac na gtx 660 to trzeba troche z detali zjechac i bedzie dobrze
mam konsole xbox360... chcialbym zagrac w wersje beta, no ale jest jeden problem... do tej pory u mnie jeszcze nie pojawila sie mozliwosc pobrania owej wersji demonstracyjnej... czy ma ktos podobny problem ? czy jest na to jakies rozwiazanie ? czy najzwyczajniej w swiecie musze czekac bo na konsole wersja demonstracyjna jeszcze nie dotarla..?
prosilbym o odpowiedz ;)
pozdro.
W DX9 - mamy poprostu synchronizacje do częstotliwości odświeżania monitora. Eliminuje to tearing. Framerate jest zmienny ale nie stale płynny. Skoki np. pomiędzy 30fps - 60fps. Część klatek są widoczne co 16,7ms a część co 33,4ms. Daje to efekt rwanej animacji w grach samochodowych.
W DX11 - synchronizacja jest tylko do stałych podzielnych wartości (60,30,20,15). Jeśli wcześniej mieliśmy 55fps to teraz będziemy mieli przycięte do stałych 30fps. (jak na konsolach) a 29fps zmaleje do 20fps.