Opad szczęki - jest na co czekać!
Od swojej premiery w Far Cry, silnik graficzny z Crytek wywołuje wiele emocji, głównie za sprawą gier, które powstają na tym napędzie. CryEngine 3, który został zaprezentowany w 2009 roku podczas Game Developers Conference, pokazał na co go stać w Crysis 2. Była to pierwsza gra oparta o tę edycję napędu z chorwackiego studia.
Kilka miesięcy temu spore echo wywołał z kolei projekt firmy ORMEntertainment, która odtworzyła wnętrza Titanica, pechowego statku pasażerskiego zatopionego w 1912 roku przez górę lodową, podczas swojego dziewiczego rejsu. Film został oczywiście wykonany za pomocą CryEngine 3. Możecie go sobie przypomnieć zaglądając tutaj.
Ulepszona teselacja, czyli najprościej - dzielenie wielokątów na mniejsze - co poprawia jakość.
Między czasie rozwinęły się również inne ciekawe projekty w oparciu o CryEngine 3, choćby Dismounted Soldier Training System, czyli program treningowy dla żołnierzy Armii Stanów Zjednoczonych, o czym pisaliśmy w tekście, pt. Armia USA wydała 57 mln $ na symulator z CryEngine 3.
Najnowsze wieści dotyczą ulepszonej wersji napędu, a właściwie krótkiego filmu prezentującego garść usprawnień dla silnika Crytek. Zobaczcie sami, zalecam oglądać w HD.
Może nie są to jakieś wielkie rzeczy ale i tak warto obejrzeć i podumać nad tym, że kiedyś człowiek miał swoje Atari, Amigę lub innego Spectruma, i cieszył się jak dziecko.
Więcej o grach:
- Na luzie: Assassin's Creed w klimacie Bollywood wymiata
- Call of Duty: Modern Warfare 3 – pierwsze DLC dla wszystkich fanów
- World of WarCraft traci graczy - Blizzard zwalnia setki pracowników
- Microsoft Flight: pobierz grę za darmo (download)
- Alan Wake: gra w wersji pudełkowej - będzie w Polsce?
Źródło: gamespy
Komentarze
102To co najbardziej mnie interesuje, to ANIMACJE. Teselacja, oświetlenie, cieniowanie - spoko, już teraz jest ponad przeciętnie, ale uważam, że animacje (.np ruchu twarzy postaci) leżą i kwiczą ! Któraś z gier, bodajże Mafia II, animacje twarzy postaci, były generowane z faktycznych ruchów twarzy aktorów - i to moim zdaniem robi efekt, bo textura twarzy może być super genialna, ale animacja i tak zniszczy cały efekt...
Karty trzeba było zmieniać bo developerzy olewają optymalizację i nowsze tytuły wyglądające podobnie potrzebują więcej mocy obliczeniowej.
Czekam na przełom. Na taki skok jakim był pierwszy Far Cry albo pierwszy Crysis. Nawet gdybym miał oglądać później średnio 20FPS. Niech jakiś postęp zawita w jakości grafiki bo to już nudne się robi.
Nawet BF3 i Crysis 2 co najwyżej zrównują się graficznie z Crysisem z 2007 roku...
Troche mam też wrażenie, że ten dzisiejszy postęp to taki...dwa kroki do przodu, a następnie dwa kroki wstecz (ciekawe w jakim punkcie będziemy po tym). Przykładem te nieziemskie rozmycia, które mają dużo maskować i nadal niskiej jakości wiele elementów. Ta istota prezentująca tesselacje jest dobrym przykładem. Ani textur ładnych ani specjalnie jakiś szczegółów na niej nie uświadczysz. Reasumując, ładne to ale nie jest to żadne next gen.
@Ave20
Animacje twarzy to inna bajka niezależna od silnika. Tutaj z pomocą przychodzi MoCap - jak zrobią fajnie - jak nie, niefajnie.
@kbrbabzbtb
Akurat teselacja i wodospady tutaj leżą.
Oświetlenie całkiem fajne - niezła aproksymacja źródła światła i cieni.
mode_OFF:
Generalnie nieźle. Silnik idzie w dobrym kierunku, świetny shader skóry. Reszta na poziomie :)
Pozdrawiam
Zresztą - Crytek może i robi przyjemne dla oka gry, ale za to z grywalnością jest problem. Crysis 2 jest może bardziej dynamiczny od pierwszego (w Warhead nigdy nie grałem) ale i tak do ideału trochę brakuje.
co do kart to racja DX 11 chyba juz umarł czas na DX 12 ( coraz krótsza ta żywotnośc )
dziwie sie ludziom co kupują jakies wynalazki za 1500-2000zł jak tego nie wykorzysta chyba w grze serwowanej przez Futuremark
jak ktoś pisał wyżej
teraz widze ze błąd był z zakupem radka 6850 stary 8800gt dałby rade ze 2 lata jeszcze ( nie chodzi mi tu o wydajnosc tylko o to co ma do zaoferowania grafika)