8 GB to wcale nie tak dużo.
Wydawało się, że dyskusje na temat specyfikacji konsol PlayStation 4 i Xbox One są już za nami i temat ten nie będzie powracać szczególnie często. Trudno jednak nie wrócić do tematu, skoro głos zabierają przedstawiciele studia Crytek.
Sean Tracy stwierdził wprawdzie, że całe studio zadowolone jest z pojawienia się nowych konsol i nie sposób nie dostrzec w nich plusów. Z drugiej strony jednak, nie wszystko wygląda różowo i na tę chwilę, przynajmniej dla Crytek największym problemem wydaje się nieco mała ilość pamięci RAM.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z usprawnień jakie przyniósł sprzęt nowej generacji, ale oczywiście zawsze chcę się więcej! Zintegrowana architektura APU pozwala łatwo wykorzystać ogromne ilości zasobów, takich jak fizyka, renderowanie, animacje i wiele więcej. Choć PS4 i Xbox One nie oferują ogromnego skoku w stosunku do poprzedniej generacji w zakresie surowej mocy obliczeniowej, to AMD APU stanowi ogromny krok naprzód w zakresie integracji i możliwości."
"Trzeba się zgodzić z tym punktem widzenia, że 8 GB pamięci RAM możne zostać łatwo wypełnione. Tym bardziej, że pamiętać należy o tym, iż deweloperzy nie mają dostępu do wszystkich 8 GB, ponieważ część zarezerwowana jest na potrzeby systemu operacyjnego. Technologia rozwija się tak gwałtownie, że wkrótce okaże się, iż mamy ograniczenia związane z kilkoma GB pamięci RAM."
Wydaje Wam się, że Sean Tracy wybiega w przyszłość i na tę chwilę 8 GB w zupełności wystarcza? Wygląda na to, że nie, ponieważ już w przypadku Ryse studio miało spory ból głowy z tym, by optymalnie wykorzystać dostępne zasoby pamięci. Coraz bardziej zaawansowane gry mogą stwarzać jeszcze większe problemy.
Źródło: vg247
Komentarze
59A konsola ma 8GB WSPÓLNIE, do tego podobno około 3GB jest zajęte to zostaje jedynie 5GB.
To trochę tak jakby mieć PC 4GB Ram i 2GB na karcie graficznej i uwzględniając nawet to, że OS może do 1GB Ram zjadać na PC to i tak wychodzi lepiej.
Dla mnie konsole to przezytek i robienie tytulow exclusive dla konsol to nie porozumienie ale tutaj raczej chodzi o kase bo na konsoli pirata nie zainstalujesz.
Ale z drugiej strony nikt nie pomysli ze jak gra sie komus bardzo spodoba to ja kupi ja w Metro 2033 i Metro LL gralem z torrentow a gry mi sie tak spodobaly ze pozniej zakupilem jej orginalne wersje i tak robie do dzisaj bo mozna sie ostro naciac szczegolnie ze w dzisiejszych czasach dem praktycznie sie nie robi.
Crysis 1 GENIALNY, Crysis Warhead SUPER, Crysis 2 Swietny wszytko z torrenow zwiazku z tym zaopatrzylem sie w Crysisa 3 i to orginalnego edycje przedpremierowa specjalną i to byl chybiony strzal, wiec najpierw pirat i jesli rzeczywiscie gra zasluguje na miano dobrej gry kupuje.
Ostatnio nacinam sie zbyt duzo na drogich grach takich np jak BF4, w WoTa gram od Open Bety i nadal nie ma tego co zapowiadali... co prawda f2p ale ja placilem ktos placi zeby gra byla f2p w koncu.
poprzednie konsole były umieszczone na jednym wykresie wydajności z PC-tami odpowiednimi dla poszczególnych lat kupionymi za podobne pieniądze (oczywiście było małe przekłamanie bo nikt nie wziął pod uwagę tego żę dopłaca się stówkę do gier.) No ale wracając do tematu poprzednie generacje wprowadzane na rynek dysponowały dużo większą mocą od PCta w tej samej cenie, potem PCty goniły przez 2 lata i przerastały w 3 roku konsole. PO kolejnych 2 latach znów PCty górowały znacznie nad konsolami i znów po jakimś czasie wychodziły mocne konsole. Ten okres to 5-6 lat.
To co dziś zaserwowały nam MS i Sony to crap i badziewie które w momencie premiery było już słabsze od pieca za te same pieniądze. Więc królowania konsol było może z miesiąc (5 lat razy 12 miesięcy mniej)
Jedyne co ratuje konsole to ich unifikacja. Niestety będziemy cierpieć na tym my - gracze bo skoro w kilka miesięcy po premierze producenci gier już mówią że jest źle to musi być naprawdę kiepsko z tą wydajnością.
Skoro dziś w PC absolutnym minimum jest 8GB Ramu i 2GB Ramu na karcie, a żeby dobrze pograć to niektórzy montują już 16GB Ramu na Mobo i 3-4GB na karcie to 8GB ramu w konsoli jest czymś niewystarczającym.
No ale sprawa nie tylko o ram się rozchodzi... Moc obliczeniowa APU AMD jest zadowalająca ale również jest niczym przy duecie np i5 4770 i takiego R280... a kompa idzie złożyć w cenie zbliżonej do konsoli.
Wystarczy przypomnieć sobie, czym był Crysis i jak wygląda Cryengine 2 (Nie mówię tu o grach z serii Crysis na tym silniku, bo one nie wykorzystują nawet połowy jego możliwości)
Pewnie nie chce im się optymalizować gier i dlatego narzekają.
Było by 16 GB i też pewnie by kręcili nosem,że za mało:)