• benchmark.pl
  • Gry
  • Demo Epic Citadel wykorzysta HTML5 - silnik Unreal Engine w przeglądarce
Gry

Demo Epic Citadel wykorzysta HTML5 - silnik Unreal Engine w przeglądarce

przeczytasz w 1 min.

Aby demo na Unreal Engine 3 uruchomiło się z HTML5, twórcy użyli Emspcripten - narzędzia pozwalającego konwertować język C i C++ do asm.js.

Nowe demo Epic Citadel prezentuje możliwości silni Unreal Engine 3

Niedawno informowaliśmy, że w marcu w czasie imprezy GDC studio Epic Games zaprezentowało specjalne demo gry Epic Citadel, które przedstawiało możliwości silnika Unreal Engine 3. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że grę uruchomiono w przeglądarce Firefox obsługującej HTML5. Dziś możemy oficjalnie powiedzieć, że niedługo technologia będzie dostępna.

Aby demo wykonane na Unreal Engine 3 uruchomiło się z HTML5, twórcy użyli Emspcripten - narzędzia, które pozwala na przekonwertowanie języka C i C++ do asm.js, dodające wiele optymalizacji.

Demo pozwala na dwukrotnie wyższe osiągi w testach, a dodatkowo wspiera takie funkcje, jak globalne i dymamiczne oświetlenie.

Poprzednio do uruchomienia gry potrzebna była specjalna wtyczka Flash. Od dziś jednak wystarczy przeglądarka obsługująca HTML5.

I choć twórcy zapowiadają, że do odpalenia produkcji wystarczy dowolna przeglądarka, to jak na razie gra działa jedynie na najnowszych wersjach Firefoxa - tych, które w pełni obsługują WebGL oraz asm.js.

Programiści Chroma próbują aktualnie rozgryźć problem, jaki powoduje błąd w działaniu dema. Z kolei użytkownicy Internet Explorer nie mają nawet co liczyć na pozytywne wiadomości - IE nie ma wsparcia dla WebGl. Opera i Safari nie są jak na razie obsługiwane, nawet w wersjach z WebGL.

Rezultat starań Epic Games można zobaczyć na poniższym filmiku:


 

Wiadomości z pokazu GDC to dobra prognoza na przyszłość - lepiej jest mieć przeglądarkę z HTML5, niż instalować nieskończone wtyczki do odpalenia gry.

Źródło: arstechnika, appleiclass.wordpress, YouTube

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    renholder1987
    3
    Zawsze wiedziałem,że firefox ma potencjał :)
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Z opisu wynika, że wszystko się opiera na webGL i js, a nie html5. Sam html5 nie ma takich możliwości. W HTML5 jest zrobiony zapewne jedynie div dla głównego skryptu z modułami webGL.
      • avatar
        Konto usunięte
        -1
        na ue3, to nie wyglada ze wzgledu na widok samego materialu, chocby karton...
        • avatar
          deel77
          -3
          Ale to dziala za wolno. Oczywiście to na jest na rękę producentów sprzętu (bo od dłuższego czasu nic się nie działo).

          Witaj!

          Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
          Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

          Połącz konto już teraz.

          Zaloguj przez 1Login