Eksperyment w Chinach ma pozwolić firmie DHL na utworzenie zautomatyzowanego, inteligentnego rozwiązania logistycznego w zakresie dostaw za pomocą dronów.
Tam, gdzie ukształtowanie terenu, infrastruktura drogowa lub natężenie ruchu nie pozwalają na efektywne dostarczanie paczek za pomocą samochodów, doskonale sprawdzić mogą się drony. Te latające maszyny omijają wszystkie te utrudnienia, z czego coraz więcej firm chce korzystać. Duże zainteresowanie takimi rozwiązaniami wykazują przedsiębiorstwa kurierskie, a DHL wykonał nawet duży krok w kierunku urzeczywistniania tego typu koncepcji.
Wcześniej już DHL wykorzystywał drony do dostarczania leków czy próbek. Pomarańczowy Parcelcopter realizuje takie zadania we wschodnioafrykańskiej Tanzanii. Teraz nadszedł czas na „inteligentną logistykę” w sektorze biznesowym, a krajem, w którym prowadzony jest pilotażowy program, są Chiny. W maju odbył się lot inauguracyjny, który przybliżył cel w postaci uruchomienia zautomatyzowanego rozwiązania w zakresie dostaw za pomocą dronów.
Dron DHL dostarcza przesyłki do specjalnych „punktów”.
W projekcie wykorzystywany jest dron Ehang Falcon, który został wyposażony w osiem śmigieł na czterech ramionach, sprawnie działający system lotu autonomicznego, dokładny lokalizator GPS oraz technologię samodzielnego załadunku i rozładunku. Maksymalna waga ładunku wynosi zaś 5 kg. DHL podaje, że dzięki tej maszynie średni czas dostawy może skrócić się z 40 do 8 minut, a koszty – zostać obniżone nawet do 80 proc. W porównaniu z samochodami mniejsza jest też emisja dwutlenku węgla.
„Wraz z DHL Express jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć w Chinach pierwszą inteligentną »trasę« dostawy. Oznacza to nowy początek w tworzeniu logistyki lotniczej dla nowoczesnych miast. Spodziewamy się, że dostawa za pomocą dronów będzie realizowana także na innych obszarach, a wraz z DHL Express będziemy uczestniczyć w budowie ekosystemu dla wielowymiarowego systemu miejskiego transportu” – powiedział Hu Hu Huazhi, założyciel i dyrektor generalny Ehang.
Źródło: CluePR, DHL
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!