Serwis AnandTech przeprowadził testy wydajności DirectX 12 z zastosowaniem procesorów AMD APU Kaveri. Wyniki są bardzo interesujące.
DirectX 12 może przynieść istną rewolucję w grach. Niedawno serwis AnandTech pochwalił się interesującym testem, który pokazał potencjał drzemiący w nowym API – tyle, że został on przeprowadzony na procesorach Intela. Jak wygląda kwestia wzrostu wydajności, ale w przypadku konfiguracji z procesorami AMD APU?
Redaktorzy postanowili przeprowadzić kolejny test w benchmarku Star Swarm. W tym celu wykorzystali procesory AMD A8-7600 i A10-7800 „Kaveri”, a ich osiągi porównali do konkurencyjnego Intel Core i3-4330 „Haswell”. Warto jednak pamiętać, że posłużyli się testową wersją systemu Windows 10 (Build 9926) i sterownikami graficznymi (GeForce 349.56 i Catalyst 15.200). Aby nie robić zamieszania, postanowili też ograniczyć pomiary do konfiguracji z kartą GeForce GTX 770.
Przy korzystaniu z DirectX 11 często to procesor AMD APU był tzw. wąskim gardłem i nie pozwalał na rozwinięcie skrzydeł kartom graficznym. W przypadku DirectX 12 sytuacja wygląda zupełnie inaczej, bo osiągi modeli AMD A8/A10 i Intel Core i3 są już zbliżone – zwłaszcza w przypadku wyższych ustawień graficznych. W przypadku konfiguracji z procesorem AMD APU nowe API zaowocowało wzrostem wydajności nawet o 170% (!). Platforma z procesorem Intel Core i3 również przyspieszyła, lecz już nie w tak spektakularny sposób.
Redaktorzy sprawdzili też jak nowe API wpływa na układ graficzny – zarówno w przypadku zewnętrznej karty Nvidia GeForce GTX 770, jak i zintegrowanych układów graficznych Radeon R7 z procesorów AMD A8-7600 i A10-7800. Okazuje się, że skalowanie GPU też wypada znakomicie. Wprawdzie większy wzrost wydajności odnotowano w przypadku platformy z zewnętrzną kartą GTX 770, ale poprawę osiągów zauważono też przy „integrach” z procesorów AMD APU.
Warto jednak pamiętać, że testy przeprowadzono w benchmarku Star Swarm – test ten charakteryzuje się bardzo mocnym obciążeniem procesora i sztucznie „uwypukla” różnice z zastosowania nowszego API. Dodatkowo redaktorzy wykorzystali testowe wersje systemu i sterowników. Można zatem podejrzewać, że wyniki w prawdziwych grach i przy finalnych sterownikach będą się różnić, choć wzrost osiągów z zastosowania nowego DirectX nadal powinien być widoczny. Zainteresowanych tematem odsyłamy do oryginalnego artykułu na AnandTech (w języku angielskim).
Źródło: AnandTech
Komentarze
58