Twórcy osiągnęli swój cel cztery razy. W zamian obiecują rozbudowaną i dopracowaną grę.
35 dni. Tyle trwała kickstarterowa zbiórka na Divinity: Original Sin II – kontynuację „najlepszego RPG ostatnich lat” (o czym możecie przeczytać w naszej recenzji). Pierwszy Grzech Pierworodny także powstał dzięki finansowemu wsparciu samych graczy, a ogromny sukces zbiórki na jej kontynuację pokazuje, że ekipa Larian Studios tych pieniędzy zdecydowanie nie zmarnowała.
Ogromny sukces, czyli co? Cóż, zacznijmy od początku. Panowie z Larian Studios prosili o 500 tysięcy dolarów – to było absolutne minimum, by gra Divinity: Original Sin II mogła w ogóle powstać. Jeśli śledzicie newsy, to z pewnością wiecie, że sumę tę udało się uzbierać w zaledwie… 12 godzin. Ostatecznie, po 35 dniach i dzięki wpłatom 42 713 osób z całego świata, na koncie twórców znajdują się 2 032 434 dol. (plus 43 tysiące z PayPala). To właśnie to mamy na myśli pisząc „ogromny sukces” – cel został osiągnięty 4 razy.
Przekroczenie granicy 2 milionów dolarów oznacza też, że gra Divinity: Original Sin II będzie tak bardzo rozbudowana, jak to tylko możliwe. To właśnie w tym miejscu kończyły się bowiem progi dodawania kolejnych elementów do gry. Do czego zatem zobowiązali się twórcy? Między innymi do przygotowania znacznie bardziej rozbudowanego drzewka umiejętności, wprowadzeniu trybu Strategist Mode dla hardkorowych graczy i systemu „Love & Hate” oraz wsparciu dla modów. Uzyskanie 2 milionów oznacza natomiast, że w Original Sin II pojawi się tryb Mistrza Gry (Dungeon Master Mode).
Powrót do Rivellon
Gra Divinity: Original Sin II ponownie przeniesie nas do Rivellon – fantastycznej krainy, w której trwają walki pomiędzy Łowcami a przedstawicielami Źródła. Podczas gdy w „jedynce” przyszło nam stanąć po stronie tych pierwszych, kontynuacja pozwala nam przejąć kontrolę nad bohaterami korzystającymi z mocy zakazanej magii. Twórcy zapowiadają świetną kampanię fabularną na długie godziny, która teraz jednak (podobnie jak klimat) będzie znacznie mroczniejsza.
Jeśli chodzi o mechanikę, jest to izometryczne RPG z turowym, taktycznym systemem walki. Divinity: Original Sin II to także nowy system rzemiosła, usprawniona mechanika walki, bardziej zaawansowany rozwój postaci oraz lepiej zaprojektowany system dialogów. To wszystko zaś w ładnej oprawie audiowizualnej. Dodajmy jeszcze, że oprócz kampanii fabularnej dla jednego gracza pojawią się też dwa tryby sieciowe dla czterech osób – kooperacja i rywalizacja.
Sukces zbiórki to oczywiście dopiero początek. Teraz musimy dać twórcom trochę czasu, aby przygotowali dla nas grę co najmniej równie dobrą jak jej pierwowzór. Kiedy zatem możemy spodziewać się premiery? Najpewniej pod koniec przyszłego roku lub na początku 2017. Oj, trochę poczekamy.
Źródło: Kickstarter, Polygon, PCGamesN, inf. własna
Komentarze
3Słuchają graczy.
Tworzą gry które nie trzymają gracza ciągle za rękę jak by był ślepcem, co ostatnimi latami stało się największą zarazą w grach.