Być może kojarzycie... Moment, to serwis technologiczny - na pewno kojarzycie taką scenę z filmu Matrix: Reaktywacja, w której osoby kierujące kontrolą lotów Zion wydawały rozkazy za pośrednictwem wirtualnych, dotykowych ekranów.
Jeszcze nie tak dawno było to science-fiction i odległa przyszłość. Tymczasem okazuje się, że podobne rozwiązania powoli wkraczają w nasze życie i to nie w skomplikowanych operacjach czy drogich specjalistycznych maszynach. Jednym z nich jest pomysł firmy iBUYPOWER, która wbrew nazwie nie ma nic wspólnego z Apple. Wystarczy dotykowy ekran Multi-touch i odpowiednie oprogramowanie.
Aplikacja o wiele mówiącej nazwie MAGIC (Multi-touch Advanced Gaming Interface and Control) to nic innego jak specjalny sterownik, który po odpowiedniej konfiguracji pozwala nadać ekranowi cechy kontrolera. MAGIC umożliwia korzystanie z technologii Multi-touch w zasadzie w każdej grze. Inne komendy przypiszemy pojedynczemu, inne podwójnemu stuknięciu w ekran, a jeszcze inne rozciągnięciu ekranu.
Takie rozwiązanie jest w zasadzie idealne dla każdej produkcji, choć zdecydowanie najlepiej sprawdzi się w strategiach i przygodówkach. I to takich, w których najważniejsza jest precyzja ruchu kursorem lub postacią, a ryzyko utraty cennej nanosekundy czy zasłonięcie sobie pola widzenia jest dopuszczalne. Sami twórcy prezentują możliwości MAGICa właśnie w oparciu o Supreme Commander 2.
Nie ma cienia wątpliwości - technologia jest rewelacyjna. Niestety, na razie zastosowanie oprogramowania MAGIC ograniczone jest do kompatybilnych urządzeń, czyli laptopów iBUYPOWER dla graczy. Pozostaje mieć nadzieje, że uda się je zaadoptować innym producentom. Niemniej istotne jest to, czy monitory dotykowe stanieją. Jak Wam się wydaje - czy takie dotykowe granie ma szanse wyprzeć tradycyjną myszkę i pada? Przyjmie się do wszystkich gier? Czy to tylko takie zachłyśnięcie technologią i wkrótce wszystko wróci do normy?
Źródło: AkihabaraNews
Komentarze
24Choć przyznam szczerze, że bardziej skorzystałbym na tym jako DJ, niż gracz. W dalszym ciągu czekam na tablety / panele 24" :)
Swoją drogą, to mysz z klawiaturą to genialne urządzenia - tyle lat minęło a nic ich nie jest w stanie zastąpić :)
Ideale? Wykonalne i owszem, ale do ideału mu brakuje sporo. W strategiach - co najwyzej turowych. Już widze jak w Total War kierunje jednostkami zaslaniajac sobie dlonia pol ekranu. W turowkach... Hmmm jakie mozliwosci niesie ze soba multitouch, ktorych nie ma mysza? A ile kosztuje ekran dotykowy? No własie...
Rozwiazanie byc moze ciekawe, ale jednak zbyt malo praktyczne by bylo sens go uzywać. Ew. moze sie sprawdzic na tabletach, laptopach. Generalnie tam gdzie ciezko podlaczyc mysze, bo nie ma gdzie jej rozlozyc...
Na pewno nie, strzelanki tylko na myszce i klawiaturze.
Pady, różdżki, dotyki się do FPP nie nadają.
Rozkładasz się wygodnie na jakiejś sofie czy czymś takim w pozycji pół leżącej z tabletem i to jest to :)
Fajna sprawa, tylko, że ja mam tani dotykowy telefon (Samsung galaxy i5700) ale już widzę możliwości większego ekranu z lepszymi bebechami :)
A i nowsze komórki same w sobie dają radę z porządnymi grami. taki Samsung Epic 4G
http://www.youtube.com/watch?v=zpKYIfm1oWQ
Pomijając cały szereg innych wad tego rozwiązania w użytku domowym, to mi było by po prostu nie wygodnie.
Jestem pewien, że niedługo ktoś wymyśli rozwiązanie. Apple ma szczęście do ekranów dotykowych, wiec moze oni... Ale to strzał :p
Wyobrażam sobie duży 24" monitor z błyszczącą matrycą, po godzinie zabawy (tona odcisków palców xD ).
No Panie nie bardzo idealne dla każdej produkcji...
Bardzo ładnie, do RTS jak najbardziej ale jakoś nie wyobrażam sobie obsługi tym systemem jakiejkolweik gry FPS... Kto grając w Crysis czy o zgrozo którąś z gier on-line MW czy BF chciałby sobie własną ręką zasłaniać ekran? Do tego przy użyciu myszy lekki ruch nadgarstkiem sprawia, że robię np. 90 stopni obrót w prawo a tu epokowe maźnięcie po ekranie i bam - leżymy... O braku precyzji palucha nie wspominając...
Zresztą jak oni by chieli zastąpić WASD tym systemem...