Mantle ponownie pokazuje wyższość nad API Microsoftu
Przydatność nowego API AMD o nazwie Mantle, mogliśmy już sprawdzić w Battlefield 4, Civilization: Beyond Earth, Plants vs Zombies: Garden Warfare, Sniper Elite 3: Afrika, czy też Thief. Dla Mantle potrzebny jest jednak prawdziwy hit, który wykaże zdecydowaną wyższość tego API nad DirectX. Wszystkie znaki wskazują na to, że będzie nim właśnie Dragon Age: Inkwizycja.
Poprzednie testy Mantle pokazywały wyższość tego API na słabszych procesorach - w przypadku silniejszych CPU różnice nie były już tak spektakularne. Nowy Dragon Age okazuje się tu wyjątkiem, bowiem różnice na korzyść Mantle są doskonale widoczne nawet na bardzo mocnym procesorze. Wykorzystaliśmy następującą platformę testową:
- Procesor: Intel Core i7 4790K
- Karta graficzna: ASUS Radeon R290 OC
- RAM: 2 x 8 GB 1866 MHz
- Sterowniki Catalyst: 14.11.1 beta
Dragon Age: Inquisition: 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia maksymalne (tekstury odmienione przez pustkę, efekty post – ultra, MSAA x4)
Mantle | 45 38 |
DX11 | 41 34 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Dragon Age: Inquisition: 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia wysokie
Mantle | 79 70 |
DX11 | 66 61 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Dragon Age: Inquisition: 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia średnie
Mantle | 140 110 |
DX11 | 108 82 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Oczywiście to dopiero wstępne testy przed przemierą, ale trzeba przyznać, że wygląda to naprawdę obiecująco. Dokładne testy Mantle vs DirectX opublikujemy po oficjalnej premierze gry (w tym teście wykorzystaliśmy wersję prasową).
Benchmark wbudowany w grę Dragon Age: Inkwizycja
Źródło: informacja własna
Komentarze
47Niektorzy to mam wrazenie ze chcieli by DX byl jedynym slusznym API.
Ale zapominacie o jednym, MS wymusza zmiane systemu dla nowych DX, czyli kilkaset zlotych w plecy, bo niby w czym Win8.1 jest lepszy od Win7 ktory chodzi swietnie? no wlasnie.
Czyms musza zmusic. AMD pokazuje ze mantle dziala na kazdym systemie i bedzie dzialac, bo system nie ma absolutnie nic do rzeczy jezeli chodzi o obsluge graficznego API. To zwykle widzimisie MS.
Dlatego ja jestem za mantle lub open gl, zeby w koncu MS dostal pstryczka w nos.
Poważne porównanie byłoby wtedy jeśliby porównywać podobne mocowo karty amd vs nvidia. Pierwsza na mantle druga na directx.
Przykładowo dead rising 3, tam amd obciążyło proca aż o 33fps więcej (wynik i5 4670) względem karty Nv, a przecież ta gra nie używa mantle.
780ti GTX:
http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Dead_Rising_3-test-dr_3_proz.jpg
290X:
http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Dead_Rising_3-test-dr_3_proz_amd.jpg
http://www.pcgameshardware.de/Dragon-Age-Inquisition-PC-236767/Specials/Technik-Test-1142136/
Gdzieś w pobliżu środka strony są wykresy.
Zamiast się wypowiadać co będzie lepsze to radził bym poczekać do wyjścia DX12 i wiarygodnych testów.
Co do fanboyów NV lub AMD każda innowacja jest dobra, jednak AMD nie zamyka standardów jak NV.
Mantle mialo byc alternatywa dla low-cost platform gamingowych - skor onie da sie dogonic procesorem konstrukcji opartych na intelu, trzeba to zrobic za pomoca API. niby sie to udalo ale nikt nie pokusi sie o zrobienie takich testow, ciagle widze testy na mocniejszych CPU.