Chociaż mówi się, że grafika nie jest w grach najważniejsza to jednak wielu graczy przywiązuje do tego elementu bardzo dużą wagę.
Chociaż mówi się, że grafika nie jest w grach najważniejsza to jednak wielu graczy przywiązuje do tego elementu bardzo dużą wagę. Wymagający okazują się zwłaszcza zwolennicy produkcji wyścigowych, którzy mają ostatnio sporo okazji do dyskusji.
Ledwie dwa dni temu przedstawialiśmy Wam materiały wideo, na których zobaczyć można było system zmiennej pogody w Project CARS. Od razu pojawiło się sporo komentarzy, iż owszem wygląda to dobrze, ale nie trudno podać przykład tytułu, w którym rozwiązanie to przygotowane zostało z większą starannością. Do tablicy wywołano tym samym DriveClub i, jak można było się spodziewać, temat ten szybko powraca.
Do sieci trafił liczący sobie 5 minut długości materiał, na którym porównano jazdę w deszczu, a więc element, który komentowano najszerzej. Czy rzeczywiście wygląda on lepiej w DriveClub, co zresztą sugerowali także niektórzy z Was? Sprawdźcie.
I jak? Warto jednak dodać, że DriveClub jest już na rynku, a na Project CARS jeszcze czekamy. Gra cały czas powstaje w obozie Slightly Mad Studios i pojawić na się dopiero 20 marca - PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz Wii U.
Źródło: dsogaming
Komentarze
41DC- ma dużo brura i zbyt gładki model jazdy no i działa w 30fps co dla wyścigówek jest fatalne, za to efekty pogodowe są świetne zwłaszcza symulacja kropel deszczu mi się podoba ;)
Szkoda tylko że gra jest nudna no i tylko na PS4.
Asseto Corsa gniecie oba tytuły zwłaszcza jak macie kierownice ;)
DriveClub ma świetne krople na szybach i pracę wycieraczek, b. dobre efekt błyskawic, kropli oświetlonych reflektorami i ślady na mokrym asfalcie.
Project CARS wygrywa jeśli chodzi o szczegółowość tekstur (widoczne wyraźnie na Mercedesie A AMG) i większą ilość cząsteczek wody za pojazdem.
Ogólnie DC nieco wygrywa, ale osobiście mam nadzieję, że twórcy Project CARS jeszcze zdążą poprawić te efekty przed lub nawet po premierze
Oprawa - Drive Club (nie tylko pogoda i detale, audio również wiarygodniej się prezentuje... No może oprócz pisku opon)
Samochody - Project Cars (oświetlenie samochodu jak i same refleksy). To tylko moje zdanie, każdy inaczej to spostrzeże (zawsze są łapki - w górę/dół)
A teraz pytanie gdzie lepiej się jeździ? ;)
Niestety w project cars krople na szybie są statyczne. Za każdym razem te same krople padają w te same miejsca, po czym wycieraczki je ścierają i po ok. sekundzie znowu nagle cała szyba w kroplach ułożonych dokładnie tak samo. Przez chwilę kropli nie przybywa, po czym znowu wycieraczki przejedżają i znowu mamy suchą szybę.
Deszcz pada falami, zaczyna chwilę po akcji wycieraczek i kończy chwilę przed kolejną akacją wycieraczek.
Jak się skoncentrować na kroplach, wygląda to tragicznie. Podczas zaciętego ścigania nie zwraca się na to zupełnie uwagi.
To co najbardziej przykuwa uwagę w DC to zachowanie kropli które jest dużo lepsze i nie można oderwać od niego wzroku(przynajmniej na filmiku bo podczas grania raczej nie zwraca a przynajmniej nie powinno się zwracać uwagę na takie rzeczy tylko skupić się na samym wyścigu) .