Jeszcze w tym miesiącu użytkownicy będą mogli skorzystać z Backup and Sync – nowej, zdecydowanie ulepszonej aplikacji Dysku Google.
Aktualizacja [13.07.2017]: Miała być dostępna na koniec czerwca, ale ostatecznie programiści Google potrzebowali dwóch tygodni więcej. Aplikacja Backup and Sync, czyli nowy klient chmurowej platformy Google Drive, jest już jednak gotowa, by tworzyć kopie zapasowe i automatycznie synchronizować dane na komputerach i innych urządzeniach.
Aplikacja Kopia zapasowa i synchronizacja – bo tak się nazywa w Polsce – jest dostępna dla użytkowników systemów Windows i macOS. Aby „przesyłać pliki z dowolnego folderu na komputerze, aparacie lub karcie SD i przechowywać je w chmurze, a dostęp do swoich plików móc uzyskać na dowolnym telefonie, tablecie i komputerze, korzystając z Dysku Google”, możecie ją pobrać ze strony Google Drive.
News [15.06.2017]: Z aplikacji chmurowej na pececie korzysta się w trzech celach: aby zwolnić miejsce na dysku lokalnym, uzyskać prosty dostęp do tych samych dokumentów na różnych komputerach oraz robić kopie zapasowe swoich plików Głównie pod kątem tej ostatniej funkcji firma Google stworzyła aplikację Backup and Sync, mającą zastąpić obecny programik Google Drive.
Dokładnie 28 czerwca zostanie udostępniona aplikacja Backup and Sync, będąca niczym innym jak nowym klientem Dysku Google na komputery z systemami Windows i macOS. Ma być stabilniejszy, zapewniać bezpieczeństwo, bez problemu radzić sobie z automatyczną synchronizacją danych w czasie rzeczywistym oraz być bardziej intuicyjny w obsłudze.
Najważniejsza zmiana jest taka, że Backup and Sync będzie w stanie automatycznie synchronizować w chmurze wszystkie pliki na komputerze – nie tylko te, które znajdują się w folderze Dysku, ale wszystkie, które się mu wskaże: na pulpicie, w katalogu Dokumentów czy w innych konkretnych lokalizacjach.
Backup and Sync – według Google – to przede wszystkim poprawiona ochrona danych, niezależnie od tego, gdzie na komputerze przechowywane są pliki. Dotyczy to także zdjęć, jako że pojawi się integracja z aplikacją Zdjęcia Google. Będzie to zatem jedyny programik, jakiego będziemy potrzebowali do – (no tak) – backupu i synchronizacji. Jedyne ograniczenia (w wersji darmowej) to 15 GB wolnego miejsca.
Pod koniec tego miesiąca aplikacja zostanie udostępniona, ale korzystać z niej powinni tylko użytkownicy indywidualni. Dla klientów biznesowych G Suite tworzone jest inne rozwiązanie. Drive File Stream przeznaczone dla użytkowników Basic, Business, Enterprise, Education i Nonprofit pojawi się nieco później.
Źródło: Google Blog
Komentarze
14