Najnowsze modele zostały zaprojektowane z myślą o fotografii, prepressie, edycji wideo oraz postprodukcji.
Firma EIZO wprowadziła do oferty dwa 27-calowe monitory z serii ColorEdge - CG277 został stworzony z myślą o profesjonalnych zastosowaniach w fotografii, prepressie, edycji wideo oraz postprodukcji, natomiast model CX271 jest przeznaczony dla zaawansowanych użytkowników zajmujących się fotografią i projektowaniem graficznym.
Monitory mają szereg zaawansowanych funkcji znanych z poprzednich 27” modeli z serii ColorEdge. Dodatkowo zostały wyposażone w panele IPS nowej generacji odzwierciedlające 99% przestrzeni barw Adobe RGB i gwarantujące, że ciemne kolory zachowają swoją głębię nawet podczas patrzenia pod kątem w słabo oświetlonych pomieszczeniach, takich jak studia do postprodukcji. Urządzenia wykorzystują podświetlenie LED redukujące o 40% zużycie energii oraz minimalizujące szkodliwe dla oczu migotanie.
ColorEdge CG277 został wyposażony w ukryty w przedniej części obudowy czujnik umożliwiający automatyczną kalibrację monitora. Model ColorEdge CX271 wykorzystuje wbudowany czujnik do autokorekcji parametrów zapisanych w elektronice monitora podczas pierwszej kalibracji.
Do kontroli równomierności podświetlenia oraz koloru na całej powierzchni matrycy, monitory wykorzystują autorską technologię EIZO - Digital UniformityEqualizer (DUE). Funkcja ta zapewnia, że współczynnik Delta-E opisujący nierównomierność, nie przekroczy wartości 3. Dodatkowo DUE utrzymuje również na tym samym poziomie temperaturę barw i jasność, w sytuacjach, kiedy zmienia się temperatura otoczenia.
Precyzyjną kalibrację zapewnia dołączone do monitorów oprogramowanie ColoraNavigator. Umożliwia ono wprowadzenie docelowych wartości jasności, punktu bieli, gamma i wygenerowanie profilu ICC. ColorNavigator uruchamia również, zgodnie z zaplanowanym wcześniej harmonogramem, automatyczną kalibrację w przypadku modelu CG277 i automatyczną korekcję w przypadku CX271. Oprogramowanie oferuje szereg dodatkowych funkcji, jak np.: emulacja odwzorowania barw na smartfonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych.
Do zastosowań w edycji wideo i postprodukcji, ColorEdge CG277 umożliwia wyświetlanie barw dobieranych indywidualnie z wykorzystaniem przestrzennej tablicy 3D LUT. W połączeniu z funkcją emulacji dostępną w oprogramowaniu ColorNavigator umożliwia to twórcom filmowym sprawdzenie jak obraz będzie widziany przez widownię w kinie. Ponadto został on wyposażony w tryby wyświetlania obrazu charakterystyczne dla środowisk broadcastowych: Rec. 709, EBU, SMPTE-C czy DCI. Obsługuje także sygnał 4K x 2K, skalując go do naturalnej rozdzielczości 2560 x 1440.
Model | ColorEdge CG277 | ColorEdge CX271 |
Ekran | IPS 27" | IPS 27" |
Rozdzielczość | 2560 x 1440 px | 2560 x 1440 px |
Kąty widzenia | 178/178° | 178/178° |
Jasność | 300 cd/m2 | 300 cd/m2 |
Kontrast | 1000:1 | 1000:1 |
Czas reakcji | 6 ms | 6 ms |
Pokrycie barw Adobe RGB | 99% | 99% |
Wejścia wideo | DVI-D, HDMI (HDCP), DisplayPort (HDCP) | DVI-D, HDMI (HDCP), DisplayPort (HDCP) |
Dodatkowe | 2x monitor control, 2x USB 2.0 | 2x monitor control, 2x USB 2.0 |
Pobór mocy | 0,5 W (stantby), 0,7 W (power save), 43 W (typowy), 99 W (maksymalny) | 0,5 W (stantby), 0,7 W (power save), 43 W (typowy), 99 W (maksymalny) |
Wymiary | 646 x 425 - 576,5 x 281,5 mm (poziomy), 402 x 671 - 704 x 281.5 mm (pionowy) | 646 x 425 - 576,5 x 281,5 mm (poziomy), 402 x 671 - 704 x 281.5 mm (pionowy) |
Waga | 12,8 kg | 12,8 kg |
Standard VESA | 100 x 100 | 100 x 100 |
Obydwa monitory trafią do sprzedaży w kwietniu, a ich ceny jeszcze nie są znane. Producent udziela na nie 5-letniej gwarancji Model EIZO CG277 przeszedł pozytywnie testy niemieckiej organizacji FOGRA i został zakwalifikowany jako urządzenie klasy A, co potwierdza możliwość jego wykorzystania w systemach softproofingowych.
Źródło: EIZO
Komentarze
28Gdyby monitory kineskopowe nie były tak niefunkcjonalne pod względem zajmowanego miejsca, ciężaru oraz prądożerności to nigdy by nie zostały wycofane. I nich mi ktoś udowodni że nie mam racji.
Gdy ktos pracuje w dtp albo duzym studiu gdzie zlecenia warte sa po paredziesiat tysiecy pln i wiecej, to taki monitor ma racje bytu.
Nie ma co sie podniecac.. Najwazniejsze to zarabiac pieniadze, widze ze wielu grafikow przecenia znaczenie monitora w tym zawodzie..