A owoce tej obserwacji zauważymy w naszym newsfeedzie.
Każdy, kto korzysta z Facebooka przekonał się już pewnie nie raz, że ten wie o nim całkiem sporo, głównie za sprawą dopasowanych treści w Aktualnościach (newsfeedzie). Algorytm najpopularniejszego portalu społecznościowego właśnie stał się jeszcze dokładniejszy.
Facebook korzysta z algorytmu, który nie tylko analizuje twoje kliknięcia czy komentarze. Inżynierowie oprogramowania w ekipie Marka Zuckerberga – Ansha Yu i Sami Tas – zdradzili, że narzędzie mierzy nawet czas, jaki spędzamy na obserwowaniu danego postu. Jeśli więc nie chcesz mieć tych setek zdjęć dzieci w Aktualnościach staraj się szybciej przewijać tego typu treści.
„Są chwile, gdy, na przykład, ludzie chcą zdobyć informacje na temat ostatnich poważnych wydarzeń, ale nie oznacza to, że takie posty polubią czy też skomentują. Mając tę wiedzę aktualizujemy Aktualności poprzez jeszcze jeden czynnik – to, ile czasu spędzasz na oglądaniu konkretnych treści” – wyjaśniają Yu i Tas.
Krótko mówiąc, jeśli spędzisz wiele czasu na oglądaniu nowej reklamy Coca-Coli, Facebook uzna, że chcesz więcej takich treści i odpowiednio dostosuje twój newsfeed. Nie będzie to jednak oczywiście jedyny czynnik, pozostałe są niezmienne. Mimo to pierwsze owoce działania nowego algorytmu zauważymy podobno już za kilka tygodni.
Źródło: Digital Trends, TechRadar
Komentarze
4