Wkrótce pod ofertami na tablicach pojawi się przycisk „Kup”, który umożliwi zamówienie przedmiotu bez opuszczania Facebooka.
Facebook rozpoczął testowanie nowej funkcji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już wkrótce pod ofertami na tablicach pojawi się przycisk „Kup”, który umożliwi zamówienie interesującego nas przedmiotu bez konieczności opuszczania tego portalu społecznościowego.
Po co? Internetowy gigant w oficjalnej zapowiedzi wyjaśnił, że chce w ten sposób „pomóc firmom zwiększyć sprzedaż”. Kupowanie produktów ma być w ten sposób łatwiejsze i szybsze, a jak wiadomo – za pośrednictwem Facebooka najłatwiej jest trafić do potencjalnych nabywców.
„Dzięki tej funkcji ludzie przed komputerami albo ze smartfonami w dłoniach będą mogli kliknąć przycisk ‘kup’ pod reklamą, a mechanizm wykona za nich większość pracy. Właściwie będzie można kupować bez opuszczania Facebooka” – czytamy w zapowiedzi.
Obecnie – w fazie testów – Facebook nie będzie zachowywał części pieniędzy ze sprzedaży w zamian za „pomoc”, ale trudno powiedzieć czy tak będzie również później. Właściwie byłoby to dla portalu Marka Zuckerberga całkiem sensowne rozwiązanie.
Facebook zapewnia też, że podawane przez użytkowników dane konieczne do nabycia produktu nie będą w żaden sposób przekazywane dalej. Klienci mają też mieć możliwość wyboru czy chcą przechowywać swoje dane w pamięci portalu, czy też za każdym razem wpisywać je od nowa.
Źródło: DigitalTrends, Engadget
Komentarze
7Dobre, ale ten Fb jest kochany :)