Wszystko to, aby wyświetlać wam lepsze, bardziej odpowiednie reklamy. Facebook chce przełamać reklamowy monopol Google w sieci.
Nie macie kont na Facebooku? Nic nie szkodzi – od dzisiaj Facebook śledzi i was. Nie jest tajemnicą, że ogromna część przychodów tej firmy ma swoje źródła w reklamach, które są spersonalizowane – to zasługa monitorowania użytkowników z wykorzystaniem plików cookie i wtyczek społecznościowych. No, właściwie teraz termin „użytkownicy” nieco się dla Facebooka rozszerzył.
Firma Facebook poinformowała w ostatnim komunikacie, że zmienia swoją politykę i rozpoczyna monitorowanie w celu personalizacji reklam wszystkich użytkowników odwiedzających daną stronę, niezależnie od tego, czy mają konto w serwisie społecznościowym, czy też nie. Według Facebooka pozwoli to zaoferować lepsze i bardziej odpowiednie reklamy wszystkim czytelnikom.
Facebook wychodzi ze swoimi narzędziami reklamowymi poza granice swojego serwisu, ponieważ chce stawić czoła firmie Google i odegrać ważną rolę w tej branży. Baza danych, taka jaką dysponuje ten serwis społecznościowy, jest ogromna i z biznesowego punktu widzenia faktycznie szkoda byłoby jej nie wykorzystać. Oczywiście Facebook zapewnia, że w tym wszystkim zadba o naszą prywatność.
Źródło: Neowin, Facebook Newsroom
Komentarze
10