Czy zintegrowana grafika Intel HD 530 pozwoli na grę w Fallout 4? Mamy pewne wątpliwości...
Fallout 4 z pewnością jest dobrą grą i wielka szkoda, że nie można tego samego powiedzieć o jego oprawie wizualnej. Czwarta część Fallouta nie olśniewa grafiką, ale dzięki temu będą mogli w niego zagrać posiadacze słabszych konfiguracji.
Jak bardzo słabych? Postanowiliśmy przetestować grę na zintegrowanej z procesorami Intel Skylake grafice HD 530. Przypomnijmy, że jest to integra nieco mocniejsza od HD 4600 (Haswell), ale znacznie słabsza od Iris Pro (Broadwell) - szczegóły w naszej recenzji.
W platformie testowej znalazł się procesor Core i5 6600K i pamięci RAM DDR4 3000 MHz.
Fallout 4 - zintegrowana grafika Intel HD 530
[kl./s.]
1280 x 720, najniższe | 35 30 |
1600 x 900, najniższe | 27 22 |
1920 x 1080, najniższe | 21 17 |
1920 x 1080, niskie | 20 16 |
1920 x 1080, średnie | 12 9 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Fallout 4 na integrze Intela działa kiepsko. Aktualnie grę na Windows 10 trzeba uruchamiać w trybie zgodności z Windows 7, bo w ogóle nie wystartuje, a dodatkowo gra potrafi się zawiesić i wyrzucić nas na pulpit.
Tym niemniej - zmniejsząc detale do minimum i rozdzielczość do 1280 x 720 można uzyskać zadowalającą płynność - na taką opcję jednak zdecydują się wyłącznie desperaci ;-).
Źródło: informacja własna
Komentarze
57Brodwellu Intel® Iris™ Pro Graphics 6200
LoL - wszystko włączone oprócz cieni, wymaxowane, FHD - 80+ klatke
CS:GO - średnie, fhd, większość czasu 50-70 klatek, momentami przy granatach błyskowych spada do 30
GTA 5 - HD, minimalne, ~raczej stałe 25-40 klatek