W tym roku Apple po raz trzeci stało się najcenniejszą marką świata, a zarazem pierwszą w historii, której wartość przekroczyła 1 bilion $. Kluczowym produktem w jego portfolio jest iPhone, którego fenomen trwa niezmiennie od 2007 roku. Pozwólcie, że przyjrzymy mu się bliżej.
W czym tkwi fenomen iPhone’a?
Odcinek czwarty podcastu “Historie Jutra” postawił sprawę jasno – Kasia Gandor dołączyła do ekskluzywnego grona użytkowników iOS-a. Własne oprogramowanie to jednak nie jedyny sposób marki Apple na wyróżnienie się na rynku smartfonów. A że wychodzi jej to co najmniej skutecznie, postanowiliśmy przeanalizować pokrótce, o co tyle zamieszania. Już teraz zdradzamy, że mamy kilka podejrzeń.
Marketing, głupcze!
Skuteczne techniki marketingowe to pierwsze, co przychodzi nam na myśl, kiedy mowa o fenomenie iPhone’a. Zresztą, sam fakt, że mówimy o iPhone’ach właśnie (nie o telefonach Apple’a), jest w tym kontekście znamienny. Apple sprzedaje iPhone’y, MacBooki, iPady, Apple Watche tak, jakby były to osobne kategorie produktów, już na wstępie wyróżniające się na tle konkurencji.
Są więc smartfony i iPhone’y – ucieleśnienie stylu życia, który chcesz prowadzić; doświadczeń, o których marzysz, aby były Twoim udziałem oraz wartości, z którymi możesz się utożsamić (Hej, czy ten inspirujący człowiek sukcesu z Twojego ulubionego filmu nie korzystał przypadkiem ze sprzętu Apple?)
W ten właśnie sposób kreuje się coś więcej niż grono odbiorców – w ten sposób powstają społeczności, a wspomnienie wykluczenia, które zapamiętała Kasia ze swoich jeszcze “androidziarskich” czasów, nie jest tu kwestią przypadku.
W prostocie klucz
Wracając jeszcze na chwilę do kwestii języka, Apple wyznaje jedną podstawową zasadę: o zaawansowanych funkcjach trzeba mówić prosto. W istocie nie o nie w końcu chodzi, lecz o doświadczenie, jakie się z nimi wiąże. Przekaz, jaki ma dotrzeć jest klarowny – to szansa na kolejną już zmianę Twojego życia na lepsze – i nie zastąpią go rozbudowane opisy produktów.
Ma być pięknie
Design to coś, z czym nieodłącznie kojarzone są iPhone’y. Niezależnie czy należycie do społeczności Apple, czy też nie, jedno musicie mu oddać – produkty spod znaku nadgryzionego jabłka są bardzo estetyczne.
Ich przedłużeniem są zaś kampanie promocyjne oraz szerzej – identyfikacja wizualna marki – które kupują nas dopracowanymi w każdym calu, soczyście kolorowymi, wielkoformatowymi obrazami. W dobie ślepoty banerowej i przebodźcowania treściami to zaś niemała sztuka.
Obiekt pożądania
Na mniej zamożnych rynkach Apple pozycjonuje swoje produkty jako premium. W skrócie: mają nie być dla wszystkich, ale każdy powinien ich pożądać. Na poczucie wyjątkowości użytkownika wpływa nie tylko odpowiednio wyższa cena, jaką trzeba za iPhone’a zapłacić, ale i dostęp do ekskluzywnych, właściwych danemu ekosystemowi funkcjonalności, takich jak AirDrop, Face ID, Dynamic Island czy AirTag.
Z drugiej strony, product placement marki w wielu amerykańskich dziełach popkultury sprawia, że nie opuszcza nas wrażenie wszechobecności sprzętu Apple. Jak wspominaliśmy w poprzednim artykule do odcinka czwartego podcastu "Historie Jutra", jest to tylko jeden z powodów, dla których to właśnie iPhone’y dominują na tamtejszym rynku smartfonów.
Jabłko wszędzie
IPhone’y to kluczowy, acz wciąż zaledwie jeden segment bogatej oferty Apple. Wokół marki zbudowano cały ekosystem, w obrębie którego możecie poruszać się tym łatwiej, im częściej na Waszym wyposażeniu przewija się logo nadgryzionego jabłka.
Decyzja zakupowa jednego sprzętu pociąga więc za sobą kolejną i kolejną. Dorzućmy do tego usługi, takie jak Apple Music, Apple TV+, a najlepiej całe Apple One, a zrozumiemy, że ajfoniarstwo to stan umysłu.
W niniejszym artykule pominęliśmy kwestie, takie jak innowacyjność, jakość wykonania, intuicyjność obsługi i bezpieczeństwo, z którymi kojarzy się iPhone, ale o nich nasi wierni czytelnicy zapewne już wiedzą. Jeśli dostrzegacie więcej technik, jakimi czarują nas marketingowcy iPhone’a, koniecznie przedstawcie je w komentarzach.
Zachęcamy Was też do odsłuchania najnowszego odcinka podcastu “Historie Jutra”, w którym Kasia i Przemek dzielą się swoimi historiami z iOS-em i Androidem w rolach głównych.
Źródło: Kantar
Komentarze
13Ludzie kupują pusty status społeczny (bo mie stać, a nie jak jakiś plebs na Androidach).
Niestety większość ludzi nie chce siedzieć całymi dniami na forach internetowych i szukać najlepszej konfiguracji dla urządzenia.
Ci natomiast, którzy mają wiedzę i cenią sobie kreatywność i chcą wszystko sami kontrolować nigdy nie wybiorą Apple.
aha, czyli autorka nie wie jak to się tłumaczy.
Przyszła do mnie po pomoc bo nie miała internetu...
Myślałem że jej pomogę...nie znalazłem opcji włączenia internetu (nie mówię tu o wifi...)...
U mnie na androidzie przesuwam palcem na górnej belce w dół i mam wszystkie ustawienia od wifi po dane komórkowe...
Po czymś takim z radością spojrzałem na swój telefon z androidem...nigdy nie kupiłbym srajfona !
W dzisiejszym swiecie gdzie inflacja i ceny energii szaleją trzeba niec pieniądze. Jestem tu aby wam pomoc zasoby pieniądze na święta. Pozwólcie ze się przedstawię! Nazywam się Wacław Bomba. Jestem ŚWIATOWEJ sławy ekspertem rynku KRYPTOWALUT!!!
KRYPTOWALUTY są nasza przyszłością i zastąpią wszystkie świata za 10 lat!!
Pod spodem zapodaje wam linkacza do aplikacji Crypto Com. Zarejestrujcie, przejdźcie proces KYC a otrzymacie az 25$ na pierwsze inwestycje!!!
Poczuj magię świat z aplikacja CRYPTO COM I KRYPTOWALUTATAMI!!!! Podaruj sobie prezent dla siebie i swoje rodziny i zdobądź fortunę która sprawi ze każde nadchodzące święta będą wyjątkowe i nie będzie wam brakowało niczego!!!
Handluj, kupuj, sprzedawaj, wymieniaj, trejduj KRYPTOWALUTAMI w aplikacji CRYPTO COM w święta i nie tylko ale codziennie!!!!
Oto mój specjalny świąteczny linkacz dla was!!! Kliknij go teraz bo nie ma czasu!!! Czas to pieniądz!!
Spraw aby moc świąt i prezentów sprawiła uśmiech na twojej twarzy i twojej rodzinie!!!
Dzięki temu linkaczowi i aplikacji. CRYPTO COM zarobisz miliony a magia swiat będzie juz zawsze z toba!!! Klikajcie bracie i siostry w linkacza TRERAZ!!!
https://crypto.com/app/jjey2xxs9c