AMD przygotowuje odpowiedź na Nvidia DLSS - będzie działać też na kartach... GeForce GTX
Dwukrotny wzrost wydajności przy zachowaniu porównywalnej jakości animacji? Tak, to możliwe! Z pomocą przychodzi najnowsza technologia AMD, z której będą mogli skorzystać także posiadacze starszych kart graficznych Nvidii.
Mowa o technologii AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), która ma być odpowiedzią na konkurencyjną funkcję Nvidia DLSS. Podczas konferencji AMD na targach Computex 2021 poznaliśmy pierwsze szczegóły na temat nowego rozwiązania.
AMD zapowiada FidelityFX Super Resolution
FidelityFX Super Resolution to otwarta technika skalowania obrazu, która pozwala odciążyć kartę graficzną i uzyskać lepszą płynność animacji - technologia skaluje animację do niższej rozdzielczości, a następnie wykorzystuje specjalne algorytmy poprawiające jakość obrazu (szczegóły działania jeszcze nie zostały ujawnione).
Użytkownik będzie miał do wyboru cztery poziomy skalowania, które różnią się jakością wyjściowego obrazu i płynnością animacji. Przykładowo w grze GodFall na Radeonie RX 6800 XT przy najlepszej jakości można liczyć na 59% wzrostu wydajności, ale przy najbardziej drastycznym skalowaniu wydajność ma wzrosnąć ponad 2-krotnie w porównaniu do natywnej rozdzielczości.
FidelityFX Super Resolution będzie działać na wszystkich kartach graficznych Radeon RX 500, Radeon RX Vega (w tym zintegrowanych układach graficznych z procesorów Ryzen), Radeon RX 5000 i Radeon RX 6000. Dziwi tutaj brak wsparcia dla kart Radeon RX 400 (czyli bardzo podobnych modeli do RX 500). Ciekawostką jest jednak to, że z technologii będą mogli też korzystać posiadacze konkurencyjnych kart graficznych Nvidii (także modeli GeForce GTX, gdzie nie działa technologia Nvidia DLSS).
Konkrety na temat obsługi technologii FSR jeszcze nie zostały ujawnione (wiemy tylko tyle, że jej wykorzystanie zadeklarowało już ponad 10 deweloperów gier i silników). Więcej szczegółów mamy poznać 22 czerwca (wtedy też możecie się spodziewać stosownej publikacji na naszych łamach).
Poniżej jeszcze fragment konferencji AMD z omówieniem FidelityFX Super Resolution:
Źródło: AMD
Komentarze
32Niemnie jednak cieszę się, że się dzieje. Konkurencja jest potrzebna!
To taki połowiczny DLSS mimo wszystko.
W dynamicznych grach da rade bo w oczy nie rzuci sie tak gorsza jakosc obrazu.
Wg. mnie obraz nawet w trybie quality jest bardziej rozmyty, ale to tylko dwa krotkie filmiki. Jak ktos juz wspomnial, zapewne w dynamicznych grach nie zwroci sie uwagi na takie szczegoly niemniej, nie bedzie to chyba ta jakosc co przy DLSS... Zreszta - zdziwilbym sie gdyby bylo inaczej skoro ma to dzialac takze na kartach z poprzedniej generacji i kartach nVidia...