Co poprawiono tym razem?
Co prawda, jeśli chodzi o gry piłkarskie, obecnie najwięcej mówi się o UEFA Euro 12, ale nie znaczy to, że EA zapomina o kolejnej odsłonie serii FIFA.
Grze wciąż zarzuca się wprawdzie zbyt małe zmiany, ale faktem jest, że ostatnia jej odsłona jest bardzo udana. FIFA 13 ma być jeszcze bardziej interesująca, co zapowiada w pierwszych wypowiedziach główny producent gry - David Rutter.
FIFA 13 ma wyglądać jeszcze bardziej realistycznie i w tym celu programiści poprawić chcą to, co nie do końca dobrze wypadło w poprzedniczce. Chodzi tutaj o fizykę zderzeń zawodników, która miała potencjał, ale często dochodziło do błędów i śmiesznych sytuacji. Element ten zostanie jeszcze bardziej rozbudowany i dopracowany, tak, by uniknąć nierealistycznych animacji.
Zmianie ulegnie sposób przyjmowania i kontrolowania piłki. Poprawiona gra z pierwszej piłki sprawi, że odebranie futbolówki rywalowi będzie trudniejsze i duże znaczenie będą miały tu umiejętności naszego zawodnika.
Korekta czeka też system wykonywania rzutów wolnych. Przy piłce stanąć będzie mogło aż 3 zawodników co będzie mogło znacznie zdezorientować rywala. Aby jednak skuteczniej można było się przed tym bronić, w murze ustawić będzie można więcej zawodników.
Poprawione zostanie również AI przeciwnika komputerowego. Zwłaszcza w ataku ma on wybierać teraz zdecydowanie groźniejsze dla gracza rozwiązania. Trudniej będzie też zastawić pułapkę offside'ową, napastnicy nie będą bowiem bezmyślnie wybiegać do przodu, a poczekają na odpowiedni moment stale kontrolując linię spalonego.
Z głównych elementów, do których przykłada się EA, David Rutter wymienia także sposób dryblingu. W FIFA 12 można dryblować zmieniając tylko kierunek biegu, w FIFA 13 nie będzie to już możliwe, a efektowne ominięcie rywala kosztowało będzie więcej wysiłku.
Poza powyższymi zmianami będą też inne, drobniejsze, m. in. nowe animacje bramkarzy czy bardziej realistycznie wyglądające strzały.
Nie zapowiedziano jeszcze oficjalnej daty premiery, ale FIFA 13 zadebiutuje zapewne tak jak poprzedniczki, na przełomie września i października.
Więcej o grach:
- Company of Heroes 2: gra oficjalnie potwierdzona - będą nowe funkcje i piękna grafika
- Enemy Front: gra w realiach II Wojny Światowej - zobacz nową produkcję City Interactive
- Max Payne 3: Rockstar Games zapowiada aż 7 DLC do gry - pierwsze w czerwcu
- UEFA Euro 2012: premiera gry na Xbox 360, PS3 i PC - cena
- FIFA: kolekcja muzyki z gier z lat 1996-2012
Źródło: vg247
Komentarze
48Zastanawiam się co będą usprawniać w kolejnych, "nowych" wydaniach gry?
Równie dobrze zamiast wypuszczać nowe Fify można by robić update'y no ale przecież trzeba zarobić...
Mówicie, że co roku to samo - gdybyście pograli po 1000 meczów na wersję gry to byście dostrzegli różnice. A jeśli chodzi o patche, to są wydawane, jeśli coś się ścina, natomiast DLC zrobili z Euro 2012.
Poza tym to wszystko są wstępne dane, żeby rozruszać emocje związane z nadchodzącą grą. Więcej dowiemy się później, także na pokazach i targach, więc nikt nie mówi że na tych wspomnianych zmianach koniec. W FIFIE 12 widać było wiele zmian zaproponowanych przez graczy, więc myślę, że i teraz tak będzie. A skoro nie ma ich za dużo to chyba znaczy, że jest coraz bliżej ideału... tyle że wszystkim się nie dogodzi.
A jeśli myślicie że PES jest lepszy, bo ma więcej zmian to gratuluję, bo to tylko świadczy jak słaba była poprzedniczka (te planowanie zwodów to było coś - co tam, że nigdy nie wiadomo jak się zachowa przeciwnik, ja wiem jak go pokonam ;D).
Pozdro.
2002
http://www.youtube.com/watch?v=rvXnkkRrKIU
2012
http://www.youtube.com/watch?v=6EzbKKh9G4o
I na prawdę trzeba mieć nie tak coś z oczami żeby nie dostrzec róznicy.
chcą stworzyć realistyczną piłkę nożną
grafiki już nie ma co zmieniać bo jest na wysokim poziomie
teraz tylko fizyka gry, ruchy piłkarzy
im lepsza realistyczność tym lepsza fifa ;p
Ławkę trenerską,kibiców którzy wyglądają jak kibice a nie jak zlepek tekstur,lepszą murawę i kilka rzeczy :D