Za pośrednictwem swojego bloga fundacja ogłosiła dziś narzędzie Suggested Tiles.
W dzisiejszym świecie z reklamami mamy do czynienia na każdym kroku. Od jakiegoś czasu są też one czymś zupełnie normalnym w przeglądarce Firefox. Okazuje się, że Mozilla ma jednak znacznie szersze plany. Za pośrednictwem swojego bloga fundacja ogłosiła dziś narzędzie Suggested Tiles.
Po wprowadzeniu Suggested Tiles odpowiednie algorytmy w przeglądarce Firefox będą analizowały historię przeglądania i nawyki użytkownika, dzięki czemu (lub: przez co) po włączeniu nowej karty obok najczęściej odwiedzanych stron pojawią się też dopasowane do nas reklamy sugerowane witryny.
Boicie się o swoją prywatność? Cóż, Mozilla ogłosiła za pośrednictwem swojego bloga, że narzędzie nie będzie udostępniało żadnych informacji dotyczących naszych preferencji reklamodawcom i innym firmom trzecim. Jeśli jednak nie wierzycie w te zapewnienia lub po prostu nie życzycie sobie takich „sugestii”, opcję tę będzie można w prosty sposób wyłączyć.
Nowa funkcja będzie więc niepisaną, partnerską umową pomiędzy dostawcą bezpłatnej przeglądarki, a jej użytkownikami. Możemy pomóc, ale do niczego nie będziemy zmuszani. Suggested Tiles pojawią się w wersji beta Firefoksa już wkrótce, a w wydaniu finalnym – latem tego roku.
Źródło: Mozilla Blog, Neowin
Komentarze
9A co do wyłączenia to zapewne nawet nie zauważymy kiedy ta funkcja przestanie istnieć albo się zmieni i znowu będziemy podglądani