Asystent parkowania, kontrola rodzicielska i lepsze oświetlenie.
Firma Ford od kilku już lat montuje w swoich samochodach najnowsze osiągnięcia technologiczne, mające zwiększać komfort jazdy, a także poprawiać intuicyjność obsługi. Amerykański producent zapowiedział, że tegoroczna edycja Focusa będzie pierwszym modelem w Europie wykorzystującym zaawansowany, aktywowany głosem system SYNC 2. I nie tylko.
Głównym elementem nowej (a właściwie ulepszonej) technologii jest kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, na którym wyświetlane są wszystkie najważniejsze ustawienia. Wśród wbudowanych funkcji znajdziemy nawigację (z widokiem 3D), odtwarzacz muzyczny oraz kontrolery klimatyzacji. Poza dotykiem kierowca może obsługiwać system Ford SYNC 2 także głosem. Producent zapewnia, że technologia rozpoznaje podstawowe polecenia, jak na przykład „jestem głodny”, na co reaguje wyświetleniem na ekranie listy znajdujących się w pobliżu restauracji.
Focus 2014 będzie również pierwszym na świecie samochodem Forda z technologią samodzielnego parkowania prostopadłego. Rozwiązanie wykorzystuje dwa czujniki znajdujące się z tyłu pojazdu. Co ważne, amerykański producent zapewnia, że system został również wyposażony w funkcję samodzielnego opuszczenia zajętego w ten sposób miejsca parkingowego.
Kolejną nowością w samochodzie Ford Focus 2014 jest narzędzie MyKey. Umożliwia ono właścicielom zaprogramowanie kluczyka w taki sposób, aby ograniczał on na przykład maksymalną prędkość pojazdu lub głośność wbudowanego sytemu audio. Jest również opcja automatycznego wyłączenia silnika w przypadku wykrycia niezapiętego przez kierowcę pasa. Słowem – jest to system kontroli rodzicielskiej.
Wśród pozostałych cech charakterystycznych nowego Forda Focusa znajdziemy również ulepszony system przedniego oświetlenia, który dostosowuje wiązkę światła reflektorów tak, aby najlepiej odpowiadała ona panującym na drodze warunkom.
W kwestiach technicznych – Ford Focus 2014 charakteryzuje się 1,5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem spalinowym EcoBoost o mocy 148 lub 178 koni mechanicznych, wysokoprężnym 1.5TDCi (95 KM i 120 KM) albo benzynowym 1.0 EcoBoost (100 KM i 125 KM). Standardowe wersje zaoferują 5- i 6-biegową manualną skrzynię biegów, jednak producent zapowiada, że „automat” również się pojawi.
Premiera samochodu planowana jest drugą połowę bieżącego roku.
Źródło: AutoExpress, Pocket-lint
Komentarze
21Okazało sie że każda z dwa razy wiekszym silnikiem bez turbo jest oszczędniejsza praktycznie w każdym przypadku (nawet w mieście) a do tego ma bardziej elastyczny silnik mimo braku turbo.
Mówiąc krótko downsizing można sobie miedzy bajki wsadzić.
"ulepszony system przedniego oświetlenia, który dostosowuje wiązkę światła reflektorów tak, aby najlepiej odpowiadała ona panującym na drodze warunkom"
Mam rozumieć, że samochód ma lepszy wzrok ode mnie i lepiej wie co się dzieje na drodze?
Inteligentny samojeżdżąco-parkujący samochód. A ja się pytam: gdzie przyjemność z jazdy? To już wspomaganie kierownicy momentami przeszkadza.
Jak na moje oko w zbyt dużym stopniu faszerują samochody elektroniką.
W zasadzie przydatne jest tylko wykrywanie problemów z mechaniką i elektroniką oraz odtwarzacz audio.
Elektronika ma coraz większą władzę nad człowiekiem. Jak tak dalej pójdzie, to za kilkanaście lat, gdy komputer nam nie powie, że mamy zjeść obiad, to będziemy chodzić głodni.