Foto

Zdjęcia tak dobre, że wyglądają jak rendery 3D

przeczytasz w 1 min.

Zwykle poruszając temat realizmu porównujemy realizm renderów do realizmu fotografii. Tym razem jednak jest dokładnie na odwrót.

Fotografia ma tę wspaniałą zaletę, że można się nią bawić i zwodzić nasz zmysł wzroku dzięki odpowiednio dobranej perspektywie i wykorzystaniu cech optyki. Tym razem kilka zdjęć przy powstaniu, których tak dobrano światło i fakturę powierzchni byśmy pomyśleli, że są to renderowane grafiki 3D.

Zdjęcia, które wyglądają jak rendery

Czy to trudne? Okazuje się, że nie, jedynie wymaga nieco cierpliwości i odwołania się do tych własności obrazów, które każą nam sądzić, że są one sztucznie wygenerowane, a nie rzeczywiste. W tym przypadku pracownicy norweskiego studia Skrekkøgle stworzyli scenerię przypominającą wyidealizowane surrealistyczne przestrzenie, których renderowanie często jest jednym z pierwszych kroków podczas zgłębiania tajników aplikacji 3D.

I tak mamy geometryczne figury na odblaskowej powierzchni o idealnej niczym nie zaburzonej fakturze, zawieszoną w przestrzeni kostkę z różnie oświetlonymi ściankami, zanurzone częściowo w żółtej masie naczynia oraz metalowy sześcian złożony z kulek, w których odbija się krajobraz.

Foto render figury geometryczne

Foto render naczynia

Foto render kostka

Foto render kulki

A jak powstawały

Ludzie z Skrekkøgle nie ukrywają tajemnic swojego warsztatu. Poniżej kilka zdjęć, które pokazują jak tworzono scenerię. Prawda, że to nie takie trudne.

Jeśli zechcecie tak się pobawić we własnym zakresie pamiętajcie o największej zalecie fotografii (ale też filmu) - poza kadrem może dziać się wszystko.

Źródło: Skrekkøgle, inf. własna

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Gazzuss
    9
    Pamiętam czasy kiedy ekscytowaliśmy się renderami które były prawie jak zdjęcia ;)
    • avatar
      Q'bot
      3
      "pamiętajcie o największej zalecie fotografii (ale też filmu) - poza kadrem może dziać się wszystko"

      Ta zaleta dotyczy również scen 3D przecież ;P
      • avatar
        Balrogos
        1
        Ehm nie tak dobre tylko tak zle ze wygladaja rendenery z tego co wiem grafika komputerowa idzie w kierunku zbey wygladac jak najbardziej rzeczywiscie.
        • avatar
          benzene
          1
          Wydaje mi się, że najbardziej zbliżonym do rzeczywistości silnikiem jest Maxwellrender. Potrafi rozczepić światło na pryzmacie ale jest to naprawdę czasochłonne.

          Witaj!

          Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
          Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

          Połącz konto już teraz.

          Zaloguj przez 1Login