Dokładnie rok temu na rynku zadebiutowała gra Frostpunk. Odpowiedzialny za nią zespół 11 bit studios pochwalił się, że w tym czasie zdołała ona trafić aż do 1 400 000 graczy.
Frostpunk to nietypowa produkcja, w której gracze wcielają się w osobę, od której decyzji zależy przyszłość ostatniej ludzkiej osady na Ziemi, a właściwie to, czy jakakolwiek przyszłość będzie ją czekać. Świetny klimat, wciągająca rozgrywka i mocny nacisk na wybory moralne to niektóre spośród największych atutów gry, którą pozytywnie oceniliśmy w recenzji, a następnie umieściliśmy w zestawieniu najlepszych tytułów pecetowych.
Gra Frostpunk aktualnie dostępna jest bowiem wyłącznie w wersji przeznaczonej na komputery osobiste. Mimo to w ciągu roku sprzedało się ponad 1,4 mln egzemplarzy (w łącznie 191 krajach świata). Za rok wynik ten może być o wiele większy, bo już latem postapokaliptyczny symulator burmistrza „made in Poland” (wraz z wszystkimi darmowymi dodatkami) trafi na konsole PlayStation 4 i Xbox One.
Z okazji rocznicy ekipa 11 bit studios przygotowała infografikę (którą możecie obejrzeć poniżej). Dowiadujemy się z niej na przykład, że prace nad grą trwały 3 lata, a koszty produkcji zwróciły się już po 66 godzinach od premiery. Twórcy zdradzili też między innymi, że ponad 97 proc. graczy odniosło sukces w najłatwiejszym trybie zabawy i tylko 3 na 1000 udało się przetrwać 100 dni w tym najtrudniejszym.
Źródło: 11 bit studios
Komentarze
2