Amerykański producent zaczyna czuć się bardzo pewnie w sektorze wearables, do którego przeszedł przecież stosunkowo niedawno.
Firma Garmin, wykorzystała targi CES 2015 do prezentacji swoich najnowszych gadżetów ubieralnych. Zegarki Fenix 3 i Epix, smartwatch vivoactive oraz opaski vivovit w wersji rozszerzonej – ta gama urządzeń pokazuje, że amerykański producent zaczyna czuć się bardzo pewnie w sektorze wearables, do którego przeszedł przecież stosunkowo niedawno.
Zacznijmy od zegarka Garmin Fenix 3. Został on wyposażony w 1,2-calowy, okrągły kolorowy wyświetlacz , na którym – poza aktualną godziną – wyświetlane mogą być przeróżne informacje – od danych „fit” aż po powiadomienia o wiadomościach czy wydarzeniach zapisanych w terminarzu. Fenix 3 jest też wodoodporny (do 100 metrów) i pozwala na sześć tygodni pracy w trybie zegarka lub 20 godzin ze stale włączonym modułem GPS. Jego premiera planowana jest na pierwszy kwartał bieżącego roku, a cena wyniesie 499 dolarów (w wersji standardowej) lub 599 dolarów (ze szkłem szafirowym).
Dla miłośników bardziej ostrych konstrukcji stworzony został Garmin Epix. Wyposażony w 1,4-calowy ekran dotykowy zegarek to propozycja dla sportowców i wyczynowców. Na jego pokładzie znajdziemy 8 GB pamięci na mapy, moduły lokalizacyjne GPS i GLONASS, 3-osiowy kompas elektroniczny, barometr oraz funkcję autokalibracji. Jak przystało na tego typu urządzenie, Epix pozwala też na czytanie wiadomości i odbieranie połączeń telefonicznych. Premiera odbędzie się w tym samym czasie co Feniksa 3, ceny zaś w zależności od mnogości wbudowanych funkcji rozpoczną się od 549 dolarów.
Kolejne zaprezentowane urządzenie to już typowy smartwatch. Garmin vivoactive to wyposażony w moduł GPS model stworzony z myślą o aktywnych użytkownikach – cyklistach, pływakach (wodoodporność do 50 metrów) i podróżnikach. Oprócz godziny i powiadomień ze smartfona na kolorowym ekranie dotykowym z powłoką antyrefleksyjną wyświetlane mogą być też informacje, takie jak przebyty dystans czy prędkość. Sugerowana cena detaliczna wyniesie 299 dolarów lub o 50 dolarów mniej, jeśli nie zależy nam na czujniku pracy serca.
Podczas targów CES 2015 firma Garmin zapowiedziała także rozszerzenie swojej linii inteligentnych opasek vivofit 2. Te wodoodporne i energooszczędne gadżety mają za zadanie czuwać nad naszą formą przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu i już wkrótce dostępne będą w kilkunastu różnych wersjach kolorystycznych.
Źródło: SlashGear, Garmin
Komentarze
6