Podczas odbywających się właśnie w San Francisco targach Game Developer Conference, Sony przedstawiło gry na swojego nowego handhelda, NGP.
Warto przeczytać: | |
Motorola Xoom podkręcona do 1,5 GHz | |
CeBIT: Asus WAVI Xtion - konkurent Kinecta dla PC |
O Next Generation Portable (NGP) pisaliśmy już w dniu gdy konsola została zaprezentowana światu. Wówczas przedstawiliśmy Wam sporo technicznych informacji dotyczących urządzenia. Pomiędzy 28 lutym, a 4 marca w San Francisco odbywają się targi Game Developer Conference, podczas których Sony ponownie zaprezentowało swoją nową konsolę. Tym razem jednak twórcy skupili się na grach, a w zasadzie na prezentacji możliwości konsoli.
Podczas prezentacji urządzenia dowiedzieliśmy się między innymi tego, że gry do NGP sprzedawane będą na kartach pamięci o pojemności 2 lub 4GB. Warto tu zaznaczyć że gry na PS3 średnio zajmują około 9GB, więc jeśli jacyś producenci będą chcieli przenieść na ekrany NGP tytuły z PS3 będą musieli zmniejszyć liczbę szczegółów postaci, otoczenia czy cieni. Cena nadal pozostaje wielką niewiadomą.
Prezentacja możliwości NGP składała się z kilku elementów. Pokazane była gra polegająca na poruszaniu śmieszną kuleczką z wykorzystaniemkontrolerów ruchu. Zobaczyliśmy również prezentacje z dinouzaurem w 3D, którego obserwowaliśmy poprzez ruchy konsoli, a także małpę z Ape Escape. Jednak prezentacje te tak naprawdę nic ciekawego, ponad to co już znamy, nie pokazały. Technologię nakładania obrazów na widok z kamery mieliśmy szansę zobaczyć już przy okazji premiery gry Invizimals. To co zainteresuje jednak wszystkich to prezentacja Uncharted na NGP, które wygląda wspaniale i korzysta chyba ze wszystkich możliwości tej konsoli.
Prezentacja pokazuje urywek rozgrywki. Sterujemy za pomocą przycisków i gałek, podczas przeskakiwania konarów drzew czy wspinania się po skalnych półkach korzystać będziemy z przedniego dotykowego ekranu. Mamy jednak nadzieję, że będzie możliwość zrobienia tego z poziomu przycisków, ponieważ na filmiku średnio funkcjonalnie wyglądała ta obsługa ekranu dotykowego. Tylna tacka dotykowa będzie wykorzystywana podczas wspinania się po linie, trzeba będzie po prostu pocierać palcami z góry w dół tak jakbyśmy faktycznie się wspinali.
Kontroler ruchu został wykorzystany podczas celowania z karabinu snajperskiego. Trzeba przyznać że prezentacja Uncharted robi wrażenie. Ale to przecież w końcu magicy z Naughty Dog i tu trzeba zaznaczyć inną ważną rzecz. Programiści z NG również w przypadku Sixaxisa wykorzystali jego czujniki ruchu, co nie oznaczało że wszystkie gry na PS3 będą z niego korzystać. Do czego zmierzam? To że jedna gra wspiera te wszystkie bajery nowej konsoli Sony, nie znaczy, że reszta developerów zrobi to samo. Jest raczej pewnym, że pominą nowe możliwości i skupią się głównie na mocy konsoli.
Czekamy na kolejne informacje dotyczące systemu i cenę, bo ta informacja jest dla nas chyba najważniejsza.
Źródło: Engadget
Komentarze
19http://www.frazpc.pl/aktualnosci/853081,Sony:-NGP-wypalioby-Ci-dziur-w-spodniach-gdyby-byo-tak-szybkie-jak-PS3.html