Polscy internauci coraz częściej korzystają z internetowych map i lokalizatorów
Według danych firmy Gemius, internauci w Polsce coraz częściej korzystają z internetowych usług lokalizacyjnych i map.
Usługi internetowe rozrastają się w zatrważającym tempie, a to głównie zasługa możliwości, jakie oferują. Obecnie coraz więcej osób porzuca tradycyjne mapy, czy inne metody lokalizowania i wybiera właśnie usługi internetowe. Już ponad 10 mln polskich internautów korzysta z map i lokalizatorów internetowych. Największym zainteresowaniem cieszą się serwisy Google. Czy Polacy już na zawsze porzucili tradycyjne rozwiązania?
Firma Gemius przeanalizowała ruch na wielu stronach internetowych, oferujących mapy, umożliwiających wyszukiwanie adresów czy lokalizację firmy. Okazuje się, że Polacy docenili internetowe plany miast i lokalizatory. W maju skorzystało z nich 10,5 mln internautów. To o 8 procent więcej niż przed rokiem (9,8 mln) i 30% więcej niż przed czterema latami (8,1 mln). W przeciągu ostatniego roku mapy i lokalizatory internetowe cieszyły się największym zainteresowaniem w okresie od stycznia do września 2012 roku. Natomiast najmniejszy ruch na tych stronach zarejestrowano w grudniu (7,8 mln).
Najpopularniejszymi witrynami, dzięki którym internauci mogą na bieżąco przeglądać mapy i lokalizować poszukiwane miejsca są, podobnie jak przed rokiem, serwisy Google (7,3 mln internautów), Zumi (4,4 mln) i Targeo (1,8 mln).
Gemius sprawdził także profil społeczno-demograficzny internautów przeglądających te strony. Okazuje się, że najczęściej są to osoby między 25 a 34 rokiem życia (3 mln internautów) i osoby z wykształceniem średnim (2,7 mln.). Najwięcej internautów korzystających z map i lokalizatorów internetowych pochodzi z województwa mazowieckiego (1,8 mln).
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów. Obejmuje kilka tysięcy polskich stron internetowych. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.
Źródło: Gemius, phandroid (foto)
Komentarze
4Są może jakieś alternatywne źródła, z których mogę ją pobrać z normalną prędkością?