Na liście obecności: Amazon, Cisco, Google, Intel, Microsoft, Mozilla i Netflix.
Co firma, co produkt, co usługa, to zupełnie inny format multimedialny. Okazuje się, że nie tylko użytkownicy mają już tego dość, ale nawet i sami technologiczni giganci. Dobrze znane firmy, takie jak Amazon, Cisco, Google, Intel, Microsoft, Mozilla i Netflix, postanowiły połączyć siły pod wspólną banderą „Alliance for Open Media”. Po co? Aby utworzyć otwarty (open-source) format multimedialny. Ten z kolei ma być w stanie zagwarantować wysokiej jakość audio i obraz, niezależnie od tego, gdzie znajduje się użytkownik i z jakiego urządzenia korzysta.
Stowarzyszenie rozpisało sobie cechy, jakimi charakteryzować ma się format wideo nowej generacji. Przede wszystkim jego kod ma być otwarty dla wszystkich chętnych. Ze względu na fakt, że oglądanie filmów w sieci staje się coraz popularniejsze, format ma być też zoptymalizowany właśnie pod tym kątem. Co nie mniej ważne, format projektowany jest z myślą o urządzeniach o niższej mocy obliczeniowej, a jedną z najważniejszych cech będzie skalowalność do dowolnego nowoczesnego urządzenia, niezależnie od warunków zewnętrznych (takich jak prędkość łącza). Jednocześnie ma on być w stanie dostarczać wideo i audio o najwyższej jakości – także w czasie rzeczywistym. Ostatni punkt natomiast mówi o dostosowaniu formatu do usług z komercyjnymi i niekomercyjnymi treściami (w tym tworzonymi przez użytkowników).
Projekt ma na celu stworzenie formatu wideo, który będzie dostępny nieodpłatnie i oprócz dostarczania dobrej jakości materiałów zagwarantuje też bezpieczeństwo, poprzez algorytmy szyfrujące. – „Oczekiwania klientów odnośnie do dostarczania treści multimedialnych dynamicznie rosną. Spełnienie ich wymaga zaś połączenia energii całego ekosystemu. Alliance for Open Media zrzesza najlepszych ekspertów z całej branży, aby zapewnić otwarte, nieodpłatne i interoperacyjne rozwiązania nowej generacji” – powiedział dyrektor wykonawczy, Gabe Frost.
Źródło: Neowin
Komentarze
7Czas pokaze.