Google upodobni Gmaila do innych swoich usług.
Gmail to bezsprzecznie najpopularniejsza obecnie internetowa usługa pocztowa na świecie. Jedną z cech, które przyciągają i zatrzymują użytkowników na dłużej jest czytelny interfejs. Firma Google nie zamierza jednak działać według zasady, że nie zmienia się tego co jest dobre (nie będziemy w tej chwili wyrokować czy to dobrze, czy też źle) i pracuje podobno nad nowym wyglądem swojej skrzynki.
Jak donosi serwis Geek, ekipa Gmaila rozpoczęła testy nowego interfejsu usługi. Ten ma być teraz jeszcze prostszy i czytelniejszy, no i – rzecz jasna – upodobniony do innych serwisów Google. Mamy zatem główny, ukrywany pasek menu po lewej stronie, dający dostęp do wszystkich najważniejszych opcji. Ogólnie nowy wygląd można określić słowami „porządek”, „minimalizacja” i „przejrzystość”. Co jednak najważniejsze w obecnie stosowanych przez Google interfejsach – mają one wyglądać tak samo i być równie funkcjonalne na 24-calowych monitorach Full HD, jak i zdecydowanie mniejszych urządzeniach mobilnych.
Całość została zaprojektowana w taki sposób, by to właśnie wiadomości stanowiły najważniejszą część strony i nic nie odciągało od nich uwagi. Stąd też rozwijane menu po lewej oraz również rozwijane boksy po prawej. Jeśli już przy nich jesteśmy – u góry mamy menu usługi Hangouts, natomiast na dole – dodatkowe funkcje główne, w tym tworzenie nowych wiadomości.
Zmiany obejmą nie tylko sam wygląd, ale i funkcjonalność. Otóż zamiast odznaczać najważniejsze dla nas wiadomości gwiazdkami (jak ma to miejsce obecnie), będziemy mogli je wyróżniać poprzez przypinanie. Widoczny u góry, obok wyszukiwarki, przełącznik będzie służył do zmiany sposobu wyświetlania wiadomości – albo na szczycie listy będą znajdować się wiadomości przypięte, albo standardowo maile będą pojawiać się w kolejności w jakiej zostaną dostarczone.
Kliknij, aby zobaczyć nowy wygląd Gmaila w całej okazałości.
Nie wiadomo jeszcze kiedy zmiany zostaną wdrożone.
Źródło: Geek, DigitalTrends
Komentarze
19Czytaj wszystko ma być mniej logicznie uporządkowane, zlewać się ze sobą i wymagać więcej kliknięć na wykonanie prostej czynności. Dziękuję, postoję.