Wiadomości e-mail praktycznie nie zmieniły się od wielu już lat. Firma Google ma jednak pomysł na to, jak je unowocześnić z korzyścią zarówno dla autorów treści, jak i zwykłych użytkowników. W oknie Gmaila będą mogły wyświetlać się „strony”.
Gmail jest dla setek milionów osób jednym z podstawowych narzędzi do komunikacji. Google chce, by autorzy treści mieli większe możliwości, a korzystanie z poczty było przyjemniejsze dla użytkowników.
Mówiąc najkrócej: interaktywne e-maile – to właśnie wprowadzić chce firma Google. Założenie jest takie, by wewnątrz wiadomości mogła wyświetlać się „strona” z formularzami, przeglądarkami zdjęć czy przyciskami. Ma to pozwolić nie tylko na zmniejszenie rozmiaru e-maila, ale też na intuicyjne odpowiadanie (np. potwierdzanie rezerwacji). Użytkownik ma być w stanie zrobić znacznie więcej bez konieczności otwierania nowej karty w przeglądarce.
Realizacja tego pomysłu ma być możliwa dzięki rozwiązaniu AMP (Accelerated Mobile Pages). To specyfikacja mobilnych stron internetowych cechujących się funkcjonalnym minimalizmem (zapewniającym przy okazji szybkie działanie) i wysoką responsywnością.
„Wiele osób korzysta z poczty e-mail w celu uzyskania informacji o lotach, wydarzeniach, wiadomościach czy zakupach – każdego dnia wysyłanych jest ponad 270 miliardów e-maili. Dzięki AMP takie informacje mogą być dynamiczne i zawsze aktualne” – zachwala Aakash Sahney, menedżer produktu Gmail.
Aktualnie trwają testy. Nie wiadomo kiedy dokładnie AMP w Gmailu miałoby się stać standardem.
Źródło: The Next Web, TechCrunch
Komentarze
6Będzie można wyłączyć?