Google dofinansuje 7 polskich projektów prasowych na 1,5 mln euro
W inicjatywie Digital News Initiative, Google wyda 1,5 mln euro na siedm polskich projektów dziennikarstwa internetowego
W ramach inicjatywy Digital News Initiative Google przeznaczy 1,5 mln euro na rozwój siedmiu polskich projektów z zakresu dziennikarstwa internetowego. Łączna suma dotacji w Europie wyniesie 27 mln euro.
Digital News Initiative (DNI) to nowa inicjatywa Google. W jej ramach gigant z Mountain View przekaże 27 milionów euro na rozwój tytułów prasowych, które uzna za innowacyjne i wartościowe. Polskie projekty dziennikarskie otrzymają w ten sposób łącznie prawie 1,5 miliona euro.
Ze zgłoszeń, które napływały od jesieni ubiegłego roku wybrano siedem polskich tytułów. Są m.in. Gazeta Wyborcza, Radio TokFM, Tygodnik Polityka i naTemat.pl. Google nie ujawnił jeszcze pełnej listy zwycięskich projektów, ponieważ każdy z nich musi najpierw potwierdzić chęć skorzystania z pieniędzy i programu.
NaTemat.pl poinformował, że chce stworzyć zupełnie nowy serwis internetowy. Agora, która uzyskała wsparcie w ramach dwóch projektów (Gazeta Wyborcza i TOK FM) chce stworzyć platformę BIQdata.pl, pozwalającą na śledzenie działań konkretnych osób w samorządach i parlamencie, oraz projekt "Mikrofon TOK FM", pozwalający użytkownikom na współtworzenie audycji.
Swój program Google opisuje jako partnerstwo z europejskimi wydawcami, mające na celu wsparcie wysokiej jakości dziennikarstwa, poprzez rozwój technologii i innowacji. Celem wsparcia jest zachęcenie do stworzenia zrównoważonego systemu wiadomości i promowanie innowacji w cyfrowym dziennikarstwie.
To nie koniec projektu. Kolejny nabór ruszy wiosną 2016 roku.
Komentarze
7W polsce miejscami pojawija sie firmy z rewelacyjnymi pomyslami ale natychmiast sa niszczone przez system i urzedasow, szkoda ze zmuszone sa sie przeniesc do wujka sama lub na zachod gdzie odnosza sukces.