Google Hangouts po premierze komunikatora Duo - produktem dla biznesu
Google zmienia swoją strategię dotyczącą komunikatorów konsumenckich i koncentruje się na mobilnych odbiorcach. Hangouts będzie produktem dla firm.
Google nie ma szczęścia do tworzenia narzędzi do komunikacji, które zyskują poklask i ogromną rzeszę użytkowników. Najnowsze jego dzieła, komunikatory Allo i Duo, pokazane już na I/O 2016 to narzędzia, którymi zainteresować się mają przede wszystkim konsumenci. Drugie z nich właśnie trafiło do Google Play i AppStore (w najbliższych dniach powinniśmy móc pobrać je na nasze smartfony). Tymczasem firmy powinny zwrócić uwagę na rozwój aplikacji Hangouts, która będzie teraz kierowana przede wszystkim, a nawet wyłącznie, do użytkowników biznesowych.
Hangouts - funkcje, które mogą przyciągnąć użytkowników biznesowych
Gdy Hangouts powstawały trzy lata temu spodziewano się dużego sukcesu, który pomoże ruszyć z miejsca inne usługi Google, w tym Google+. Hangouts miał/i ma wiele ciekawych funkcji, ale to nie pomogło w osiągnięciu sukcesu, choć Hangouts i tak zbiera najlepsze oceny spośród różnych narzędzi komunikacyjnych Google.
Brak sukcesu, wśród konsumentów skoncentrowanych na technologiach mobilnych, a którzy zarazem nie zawsze doceniają możliwości współpracy poprzez Internet z większą grupą osób jednocześnie.
Może jednak lista ciekawych funkcji (podanych poniżej) okaże się interesująca dla odbiorcy biznesowego. Ten wykazuje się mniejszą elastycznością, ale też chce mieć wszystko skrojone ma miarę. Dzięki wsparciu działów IT, które mogą zautomatyzować wiele funkcji danego narzędzia, może skorzystać z rozbudowanych rozwiązań, które dla konsumenta są trudniejsze w opanowaniu.
Google Hangouts to aplikacja, którą lub która:
- możemy uruchomić na różnych platformach sprzętowych, dostęp możliwy jest nawet gdy nie mamy konta Google+, wystarczy adres e-mail
- szyfruje całą komunikację zapewniając jej bezpieczeństwo
- pozwala na konwersacje tekstowe, głosowe, wideo
- umożliwia grupowe połączenia, dołączanie innych użytkowników, komentowanie
- wspiera współdzielenie ekranu, prowadzenie internetowych konferencji, seminariów, prezentacji, wspólne korzystanie z zasobów internetu, np. oglądanie filmu z YouTube w ramach Hangoutu
- można używać wraz z Dokumentami Google dla bardziej efektywnej współpracy
- sprawdzi się jako narzędzie do pierwszego kontaktu z przyszłym pracownikiem (wywiady)
Głęboka integracja z kontem Google, usługami takimi jak Aplikacje Google i innymi narzędziami Google, z których firmy już teraz chętnie korzystają, ma pomóc w szybkiej adaptacji Hangouts do środowisk biznesowych, w których współpraca grupowa jest priorytetem.
Nie wszystkie wspomniane funkcje zostaną zachowane. Google zrezygnowało właśnie z funkcji Hangouts On Air, którą użytkownicy mają zastąpić narzędziem YouTube Live, bardziej popularnym wśród konsumentów. Część funkcji, które wiązały się z tą formą komunikacji, będzie musiało być realizowane przez użytkowników biznesowych w inny sposób.
Jeśli tak się stanie, Hangouts osiągnie status kompletnie innego typu narzędzia niż miało to mieć miejsce początkowo. Zamiast pełnić rolę wsparcia dla Google+, które było planowane jako faktyczna konkurencja dla Facebooka, z setkami milionów (a nawet miliardami) użytkowników, Hangouts zostanie wyspecjalizowanym produktem kierowanym do firm i korporacji.
Inne komunikatory firmowe
Google, próbując spopularyzować Hangouts i jego rozbudowaną funkcjonalność, w świecie biznesu, musi liczyć się z konkurencją. Poniżej tylko kilka przykładów.
Cisco, które oferuje nie tylko oprogramowanie, ale także kompletne sprzętowe rozwiązania jak prywatne sale konferencyjne. Microsoft ma swój komunikator Lync. Z kolei Citrix, który koncentruje się na technologiach wirtualizacji, proponuje GoToMeeting (usługa płatna). I tak można jeszcze długo wyliczać…
Źródło: Google
Komentarze
2