Nowe logo Google jest znacznie prostsze. Będziemy musieli się przyzwyczaić.
Zaczęło się od przetasowań korporacyjnych i utworzenia holdingu o nazwie Alphabet, a teraz zmiany dotknęły jeden z najbardziej rozpoznawalnych elementów Google – logo. Będziemy musieli się przyzwyczaić.
Firma Google zaprezentowała dziś swoje nowe logo. Wciąż koncentruje się ono na samym słowie i zachowuje swoje klasyczne kolory (choć w nieco bardziej pastelowej wersji). Mimo to...
To prawdopodobnie największa zmiana od 1999 roku, kiedy to logo zostało odświeżone i obdarzone rozpoznawalnymi już czterema kolorami. Od tego czasu znak był jedynie lekko modyfikowany, poprzez odchudzanie i wygładzanie. Teraz nastała prawdziwa rewolucja – zupełnie zmienił się font, upodabniając logo do tego, jakim firmuje się Alphabet.
Dlaczego jednak gigant w ogóle zdecydował się na tę zmianę? We wpisie na oficjalnym blogu czytamy, że wcale nie była ona konieczna, ale zwraca uwagę na fakt, że Google nie jest już tylko internetową wyszukiwarką, ale zbiorem wielu aplikacji i usług, do których dostęp mamy z poziomu niemal wszystkich elektronicznych urządzeń.
Nowe logo ma także symbolizować prostotę. Jest wyraźniejsze i łatwiejsze do odczytania na nawet na najmniejszych ekranach. Grafika zajmuje też zaledwie 305 bitów, podczas gdy dotychczasowe logo „ważyło” niemal 50 razy więcej.
Google zmieniło także swój skrócony znak – małe, niebieskie „g” zastąpiło duże, czterokolorowe „G”. Zobaczymy je nie tylko w ikonie wyszukiwarki, ale też w wielu innych usługach internetowego giganta.
Źródło: Google Blog, The Verge, TechCrunch
Komentarze
18Jest ładne, moim zdaniem lepsze niż poprzednie.