Przedstawiamy najważniejsze zmiany wprowadzone w wyszukiwarce Google w ubiegłym roku. Było ich trochę.
Google jest najpopularniejszą stroną internetową na świecie. Liczba użytkowników, którzy każdego dnia wpisują (lub w inny sposób wprowadzają) hasła w jej pole wyszukiwarki dawno przekroczyła już miliard. I choć mogłoby się wydawać, że wprowadzane zmiany są kosmetyczne, rok 2016 przyniósł kilka naprawdę znaczących modyfikacji i funkcji – zarówno dla marketingowców czy specjalistów SEO, jak i zwykłych użytkowników.
Przede wszystkim Pingwin i Opos
Najważniejsza nowość wprowadzona w wyszukiwarce Google w 2016 roku? Pingwin 4.0, czyli pierwsza o dwóch lat duża aktualizacja algorytmu odpowiedzialnego za promowanie stron, do których kierują tzw. wartościowe linki, a więc takie, które są umieszczone na stronach zbliżonych tematycznie i oferujących wysokiej jakości treści.
Do google’owego zwierzyńca dołączył też w ubiegłym roku opos. Algorytm Possum poprawił pozycjonowanie witryn w wynikach lokalnych. Chodzi tutaj głównie o wzmocnienie pozycji stron usług i firm znajdujących się w pobliżu użytkownika lub innego interesującego go miejsca.
Zmiany widoczne (i mniej)
Użytkownicy w Polsce mogli również zauważyć wprowadzone w pierwszej połowie roku „featured snippets”, czyli krótkie odpowiedzi na wpisane do wyszukiwarki pytania, które pojawiają się zaraz nad listą wyników.
Inne zauważalne zmiany to: usunięcie bocznego paska reklam, wprowadzenie linków do produktów w sklepach (Zakupy) czy zwiększona różnorodność w prezentowaniu wyników.
Zmianą, której można nie zauważyć, ale która jest niezwykle istotna, jest natomiast zwiększenie znaczenia tego, jak bardzo przyjazna jest strona urządzeniom mobilnym, na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
Najważniejsze zmiany w wyszukiwarce Google w 2016 roku
Poniżej możecie obejrzeć przegląd 18 najważniejszych zmian w Google w 2016 roku w formie inforgrafiki przygotowanej przez agencję SEMTEC:
Źródło: SEMTEC, Google Blog, inf. własna
Komentarze
3