Według najnowszego raportu dostarczonego przez firmę analityczną comScore, wyszukiwarka Google powoli traci rynek. Zyskują za to konkurencyjne Bing i Yahoo!.
Firma Google jest niezaprzeczalnym liderem innowacji, ciągle wprowadzając nowe technologie. I choć nadal dzierży w swoich rękach największy fragment "tortu" będącego rynkiem wyszukiwarek, to w ostatnim czasie łapie zadyszkę - tracąc powoli swoich użytkowników. Nie można tutaj co prawda mówić o jakimś gwałtownym i dużym spadku, aczkolwiek zarysowuje się już pewna tendencja. Kiedy Google traci zyskują jedynie Bing i Yahoo!. W liczbach prezentuje się to następująco - wyszukiwarkowy gigant Google zanotował spadek z 63,7% do 62,6%, zaś nowe dziecko Microsoftu czyli wyszukiwarka Bing zanotowała wzrost z 12,1% do 12,7%.
Między Google a Bingiem wciąż na drugim miejscu plasuje się Yahoo! którego udziały wzrosły do 18,9%. Zarówno Yahoo! jak i Bing zwiększają swój udział w rynku dzięki ciągłemu wykorzystywaniu i wprowadzaniu usprawnień w systemie wyszukiwania kontekstowego. Pozostałą resztę rynku wyszukiwarek dzielą m.in. Ask z dorobkiem 3,6% oraz AOL którego udział spadł o 0,1% i wynosi teraz 2,2%. Jak widać panujący kryzys w firmie AOL odbija się nawet na jej wyszukiwarce która systematycznie traci użytkowników.
Warto nadmienić, iż powyższy raport obejmuje jedynie wyniki wyszukiwania sporządzone od maja tego roku wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych.
Źródło: TechConnect Magazine
Polecamy artykuły: | ||
Wielki test 24 kart graficznych od 850 do 2000 złotych | Linux Ubuntu i Mint - systemy zamiast Windows | Gadżety na wakacje 2010 |
Komentarze
14Bing ma ładniejsza stronę główną i wyszukiwarkę zdjęć, o niebo lepiej przegląda się wyszukiwane zdjęcia.
W Polsce MSN Bing zmalał do niecałego 1 % (0.99%) tendencja spadkowa od kilku debiutu na trzeciej pozycji jest krajowy netsprint, google posiada niecałe 97 % na 4 i 5 kolejno yahoo.com i szukacz.pl