„Naszym celem jest współpraca z dziennikarzami i przedsiębiorcami, aby razem budować przyszłość mediów”.
Misją firmy Google, jak mówią sami jej przedstawiciele, jest zapewnienie ludziom na całym świecie dostępu do wartościowych i użytecznych informacji. Tym też właśnie gigant z Mountain View kierował się opracowując News Lab. Jest to narzędzie, które ma wzmocnić połączenie technologii i mediów. „Naszym celem jest współpraca z dziennikarzami i przedsiębiorcami, aby razem budować przyszłość mediów” – czytamy w notce opublikowanej na oficjalnym blogu Google.
Google Lab ma spełniać swoją misję na trzy sposoby: poprzez zapewnianie narzędzi dla dziennikarzy z całego świata, przez udostępnianie im licznych danych znajdujących się w zbiorach giganta oraz dzięki programom, które według Google aż proszą się, by stać się głównym źródłem informacji.
Od Map, przez wyszukiwarkę i Earth, a na YouTube kończąc – Google oddaje w ręce dziennikarzy mnóstwo narzędzi, które mogą być źródłem informacji lub dodatkowych materiałów uzupełniających reportaże i wiadomości. Przy okazji internetowy gigant przygotował wiele poradników do swoich najważniejszych usług, ze szczególnym uwzględnieniem opcji dziennikarskich.
Narzędzia te mogą być źródłem danych. Skąd jednak wiedzieć, jakie dane są teraz najważniejsze? W tym celu przed kilkoma dniami wystartowała nowa, aktualizowana w czasie rzeczywistym usługa Google Trends. Firma Google chce też stworzyć nowe programy związane z samym tworzeniem informacji.
Przejdź na stronę Google News Lab
Źródło: Google Blog
Komentarze
3