Jeśli witryna zostanie zgłoszona, reklamy znikną tylko z naruszającej zasady podstrony. Zyskają na tym wydawca, jak i Google.
Z AdSense korzysta ponad 14 milionów stron internetowych. Jest to program Google, który pozwala właścicielom witryn zarabiać na reklamach (a przy okazji też samej firmie Google). W dzisiejszej aktualizacji pojawiły się dwie małe, ale mające duże znaczenie zmiany.
Blokada reklam na podstronach
Po pierwsze, zmieniona została technologia stojąca za Adsense. Największą zaletą jest wprowadzenie możliwości usunięcia reklam z konkretnej podstrony (np. w wyniku zgłoszenia naruszenia zasad), bez konieczności likwidowania ich na całej witrynie.
„Wciąż będziemy stosować blokadę reklam na całej stronie, ale tylko wtedy, gdy będzie taka potrzeba, na przykład gdy właściciel dopuści się poważnego złamania zasad. (…) Ogólnie rzecz biorąc, wydawcy powinni doświadczać mniejszych zakłóceń” – napisał Scott Spencer na The Keyword, jednym z blogów Google.
Wprowadzenie tej zmiany oznacza uspokojenie sytuacji dla wydawców, a przy okazji mniej zakłóceń (a przez to też więcej pieniędzy) dla Google. Korzyść obopólna w najlepszym wydaniu.
Centrum zasad AdSense
Druga nowość? Zapowiedziano udostępnienie „Centrum zasad”, w którym wydawcy znajdą odpowiedzi na kluczowe pytania o politykę programu. Tam też pojawią się na przykład informacje o liczbie i rodzaju naruszeń na posiadanych witrynach oraz wskazówki na temat tego, jak się ich pozbyć. „To będzie stacja, w której wydawca znajdzie wszystko, czego potrzebuje” – dodał Spencer.
Źródło: The Keyword. Grafika: JuralMin/Pixabay (CC0)
Komentarze
6