Dyrektor generalny GoPro, Nick Woodman, potwierdził, że nadszedł czas na rozszerzenie działalności.
Firma GoPro jest już najważniejszym graczem w sektorze kamer sportowych. Jej dyrektor generalny, Nick Woodman, potwierdził, że nadszedł czas na rozszerzenie działalności – Amerykanie skoncentrują się teraz, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na technologii rzeczywistości wirtualnej oraz dronach. Podczas Code Conference Woodman ujawnił plany na najbliższe miesiące oraz konkretne urządzenia, które mają wkrótce pojawić się na rynku.
Pierwszym zapowiedzianym urządzeniem jest Spherical Array. Jest to kuliste akcesorium, na którym zamontować możemy do sześciu kamer Hero 4. Celem jest tworzenie wideo w wysokiej rozdzielczości do wykorzystania w rozwiązaniach VR. Stworzenie 360-stopniowego filmiku 6K możliwe będzie dzięki usłudze Kolor, która została przejęta przez GoPro pod koniec ubiegłego miesiąca. Tak utworzony materiał będzie można obejrzeć na przykład na goglach typu Oculus Rift. Wygląda to mniej więcej tak:
Woodman przyznał, że technologia wirtualnej rzeczywistości jest dla niego atrakcyjna już od dłuższego czasu. Dyrektor firmy GoPro zdaje sobie także sprawę z tego, że początkowo Spherical Array trafi do dość ograniczonej grupy docelowej. Dla amatorów przygotowane mają zostać natomiast mniej profesjonalne, a przy okazji i tańsze rozwiązania. Ich rynkowy debiut planowany jest na drugą połowę bieżącego roku.
Pod koniec ubiegłego roku pojawiły się też doniesienia jakoby firma GoPro zainteresowała się sektorem dronów. Okazuje się, że to prawda. Woodman ujawnił, że Amerykanie pracują nad swoim własnym quadrocopterem z wbudowaną kamerą. Choć szczegóły na jego temat pozostają nieznane, wiemy, że jego grupą docelową będą zwykli użytkownicy, a premiera odbędzie się na początku 2016 roku.
foto: The Verge
Co jednak warte podkreślenia, GoPro nie zamierza zamykać się na innych producentów dronów. Wciąż powstawać będą akcesoria umożliwiające montaż kamer sportowych na konkurencyjnych bezzałogowcach. – „Zdajemy sobie sprawę, że konsumenci chcą mieć wybór. Naszym głównym celem jest umożliwienie ludziom tworzenia wspaniałych materiałów, tak jak tego chcą i jesteśmy szczęśliwi będąc tego częścią” – powiedział Woodman.
Źródło: Re/code
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!