Sprawdzamy jak zintegrowana grafika AMD poradzi sobie z GTA V
Po premierze GTA V pecetowcy mogli odetchnąć z ulgą. Pomimo złośliwych przepowiedni właścicieli konsol, gra okazała się dobrze zoptymalizowana i działa płynnie także na komputerach z podzespołami ze średniej półki. Nasza recenzja GTA V jest na bieżąco aktualizowana i aktualnie zawiera wyniki kart graficznych i testy w rozdzielczościach 1920 x 1080, 2560 x 1440 oraz 3840 x 2160. Wkrótce dołączymy do tego wyniki procesorów.
Skoro optymalizacja jest taka dobra, co można wycisnąć z gry na... zintegrowanej grafice? Sprawdziliśmy to na przykładzie AMD A10-7850K z zintegrowaną grafiką Radeon R7. Układ graficzny pracował na pamięci RAM 2133 MHz oraz został podkręcony do 900 MHz. Testy przeprowadziliśmy w rozdzielczości Full HD i ustawieniach średnich (z wyłączonymi efektami specjalnymi). Dla grafiki zostało przypisane 2 GB RAM.
Wykorzystaliśmy fragment rzeczywistej rozgrywki widoczny na materiale wideo powyżej (bez cut-sceny na początku gry - tam liczba klatek na sekundę nieco spada).
GTA V: 1920 x 1080
[kl.s.] ustawienia średnie, efekty i AA wyłączone
A10-7850K (OC 900 MHz) | 38 32 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Można? Można. Jeśli prędkość działania gry nam nie odpowiada można jeszcze bardziej zmniejszyć detale, zmniejszyć rozdzielczość, czy po prostu zastosować szybsze pamięci RAM (np. 2400 MHz) i dalej bawić się w podkręcanie.
Także... GTA V działa nieźle na zintegrowanej grafice. Mit potwierdzony ;-). Jeśli mielibyście ochotę na bardziej szczegółowe testy GTA V na zintegrowanych grafikach, dajcie znać w komentarzach.
Źródło: informacja własna
Komentarze
92A ludziska tak idą w te intele i przepłacają.
Mówi Wam to coś? Hehehe.
Nigdy nie dałem za grę więcej niż 15 EUR, większość za 5 10.
Trzeba z byka spaść, żeby kupować gry w dniu premiery za 60 EUR, szczególnie że często dostajemy niedopracowany produkt.
Gram z uwagi na powyższe zawsze w gry sprzed 1-3 lat, ale chwalę to sobie - wszystko połatane, zazwyczaj mogę grać na laptopie w maks detalach i dałem za grę grosze. Polecam.
U brata na 4 letnim kompie za 2k działa płynnie na DX11 w rozdziałce 1440x700? nie pamiętam dokładnie. Średnie ustawienia oczywiście, ale ważne że działa.
Komp brata: i3 2100, hd6850 1gb, 4gb ram - więc słabiutki, ale zapewnia komfortową rozgrywkę :) 15% przeszedłem, nie odchodząc od kompa.
Na swoim kompie uwaga: c2d e6400@3,2, 9600gt 512, 4gb ram też odpaliłem :D
800x600, minimalne ustawienia, wykorzystuje 850mb z 512mb na karcie.
Działa, ale straszna pikselowa. No kurde, ale jaki stary komp - jestem pod wrażeniem. Chodzi chyba lepiej niż GTA IV.
Odnośnie ustawień takich jak w ps3.
Myślę, że nawet na minimalnych ustawieniach, ale w wysokiej rozdzielczości, full hd, ewentualnie 1680x1050 wygląda lepiej niż na ps3. Ale to moja ocena.
Wg mnie warto było czekać na wersje na PC.
A co do samej gry - 8350@4,5 GHz, 8 GB, GF 660 2 GB - 1920x1080, większość rzeczy na b.wysokie/wysokie, draw distance na max, jedynie tekstury na średnie (bo gra chciała jeść 2,6 GB VRAM) i jest megapłynnie, a mimo wszystko nadal zachwycająco ślicznie!
Brzydzę się wszystkimi czekającymi na GTA V i crack na torrentach. Dzięki takim osobom na kolejne GTA na PC będziemy czekać z poślizgiem nie dwu, a trzyletnim!
wejdzie mi na taki sprzęt gts 450 512 gddr5 (mocno podkręcony) x3 450 3,7 ghz 2gb ram w rozdzielczości 1280x1024 (natywna większej nie potrzebuje)
A tak czy siak teraz zbytnio nie mam czasu aby grać w GTA V a wiem że jakbym dosiadł to chyba 40h na posiedzeniu :D (z drzemkami)
Specs:
CPU: Intel Pentium E5200 OC: 3Ghz
RAM: DDR2 4GB 400MHz
GPU: NVIDIA GeForcer GTX 650 (Palit Microsystems)
Mainboard: GA-73PVM-S2h
Przydało by się kilka zintegrowanych układów do porównania w ustawieniach medium i low.