Hałas w pracy to spory problem - ANC może być rozwiązaniem
Gdy pracownicy na coś się skarżą, najczęściej jest to hałas, który utrudnia koncentrację, obniża efektywność i powoduje dolegliwości fizyczne. Technologia ANC w wielu sytuacjach może stanowić rozwiązanie tego problemu.
Nie ma doskonałego zakładu pracy i nigdy nie będzie. Problem polega jednak na tym, że wiele przedsiębiorstw powiela błędy, co najlepiej obrazuje fakt, że pracownicy zdecydowanie najczęściej skarżą się na nadmierny hałas.
Oprócz negatywnego wpływu na samopoczucie i zdrowie, hałas uniemożliwia pracownikom wejście w stan pełnego skupienia, a tym samym obniża ich produktywność i może prowadzić do większej liczby popełnianych przez nich błędów. Dodatkowo generuje jeszcze jeden problem…
Otóż gdy w biurze panuje hałas, rozmowa klienta z konsultantem telefonicznym nie jest przyjemna dla żadnej ze stron. Pracownik nie potrafi się skupić, by udzielać cennych rad klientowi, ten zaś musi wytężać słuch, by rozumieć, co mówi do niego osoba z „call center”.
Tymczasem jest to spory problem dla firmy, ponieważ aż 73 proc. klientów (którzy wzięli udział w ubiegłorocznym badaniu Plantronics Persona) najchętniej wybiera głosową formę konsultacji z przedsiębiorstwem, a większość rezygnuje z dalszej współpracy, jeśli ma złe doświadczenia.
Jak można rozwiązać ten problem? Podstawowe kroki, jakie mogą podjąć pracodawcy, to: zwiększenie odległości pomiędzy stanowiskami, stosowanie paneli akustycznych i mebli pochłaniających dźwięk oraz inwestycja w odpowiedni sprzęt dla pracowników.
Taki odpowiedni sprzęt w przypadku wspomnianych działów obsługi klienta to słuchawki, które z jednej strony chronią słuch konsultanta przed nagłymi skokami natężenia dźwięku, z drugiej zaś blokują hałas, który mógłby dotrzeć do mikrofonu pracownika, dzięki czemu do klienta dociera jasny przekaz.
Sam pracownik również jest odcinany od hałasu, który mógłby go rozpraszać, ale nie następuje całkowita izolacja od świata zewnętrznego. Zwraca na to uwagę Magdalena Wąsiewicz, Key Account Manager z firmy Plantronics w swoim komentarzu:
„Warto poświęcić kilka słów technologii ANC, czyli Active Noise Cancelling. To rozwiązane dla słuchawek, przeznaczonych do pracy w biurze, w głośnym środowisku. Pozwala wyciszyć niepożądane dźwięki, co pomaga w skoncentrowaniu się na wykonywaniu codziennych obowiązków.
ANC jest często mylone z całkowitym wyciszeniem, które gwarantują, np. wygłuszacze używane przez graczy e-sportowych lub pracowników budowlanych. Technologia ANC, dzięki logarytmom zainstalowanym w dodatkowych mikrofonach, wychwytuje dźwięki otoczenia i stara się je zniwelować, by zagwarantować najwyższy możliwy komfort pracy.
Czasem klienci, którzy przychodzą zakupić słuchawki z ANC po ich założeniu, oczekują totalnej ciszy. Właśnie to odróżnia ANC od zwykłego pasywnego wyciszenia, które w dłuższym czasie, może mieć negatywne skutki zdrowotne. Algorytmy niwelują męczące bodźce z otoczenia, dzięki czemu bez problemów usłyszymy np. alarm przeciwpożarowy lub prośbę kolegi z biurka obok”.
Źródło: Plantronics
Komentarze
13