Jak nazwać komórkę, która - tu cytat ze strony promocyjnej - "nie ma prawie żadnej funkcji"? Heineken postawił na "nudny telefon".
Boring Phone to komórka brandowana przez Heinekena i markę modową Bodega. Za jej produkcję odpowiada firma HMD - ta sama, która od lat produkuje telefony marki Nokia.
Boring Phone niewiele potrafi, a Heineken się tym chwali
Jak sama nazwa wskazuje, główną zaletą Boring Phone’a ma być jego nudność. Heineken powołuje się na badania, według których 90 proc. użytkowników smartfonów przyznaje się do bezrefleksyjnego przeglądania stron internetowych podczas spotkań ze znajomymi. Z tą komórką ten problem nie istnieje.
Twórcy chwalą się, że na Boring Phonie nie można instalować apek, a jeśli ktoś będzie potrzebował np. nawigacji, powinien wysłać do znajomego SMS-a z pytaniem o drogę.
Jako że telefon produkowany jest przez HMD, nie dziwi, że sięgnięto po gotowca. Boring Phone bazuje na modelu Nokia 2660 Flip, który został po prostu przepakowany w przezroczystą obudowę z zielonymi akcentami i - mimo obecności kolorowego wyświetlacza - został wzbogacony o monochromatyczny interfejs. Komórka ma konstrukcję z klapką, ekran wewnętrzny 2,8 cala o rozdzielczości 240 x 320, ekranik zewnętrzny 1,77 cala, aparat 0,3 Mpix oraz fizyczną klawiaturę alfanumeryczną. Tę będzie można wykorzystać do grania w Snake'a.
Dla zainteresowanych "nudnym telefonem" mam złe wieści. Heineken zdecydował się na wyprodukowanie jedynie 5000 egzemplarzy, a tych nie będzie się nawet dało kupić. Wszystkie mają zostać rozdane w konkursach organizowanych na całym świecie, więc szanse na zdobycie własnego Boring Phone’a są niewielkie.
Na początku 2024 roku HMD zapowiedziało zmianę modelu biznesowego. Firma chce się skupić na rozwoju własnej marki oraz produkcji telefonów dla "zupełnie nowych partnerów". Można więc oczekiwać, że tego typu eksperymentów pojawi się więcej.
Komentarze
4